Pentru ca incepand de astazi s-a dat startul oficial al Sezonul Estival 2016, iar in week-end-uri Traseul nostru spre Grecia se impotmoleste pentru cateva ore EXACT in vama de la Makaza, m-am gandit sa va prezint pe scurt o varianta de compromis pentru a ajunge mai rapid in destinatiile din zona nord-estica a Hellas-ului (respectiv in insulele Thassos si Samothraki), pe care vi-o recomand macar pentru aceasta perioada a saptamanii.
In ultima vreme am tot primit informatii de la prieteni care au plecat in vacanta in Grecia si care, daca au pornit la drum in zilele de week-end (mai ales sambata dimineata), au avut ghinionul sa stea la o coada intinsa pe cativa kilometri in vama bulgaro-greceasca de la Makaza. Totul a culminat in urma cu o saptamana, cand pentru a intra in Grecia s-a stat la rand si cate 3 ore, pe o caldura ce depasea 40 de grade Celsius si in care nu se putea sta fara motorul pornit si aerul conditionat dat la maxim.
Propunerea mea de astazi este de a urma o alta varianta de traversare a Bulgariei si implicit de a intra in Grecia printr-un alt punct vamal, respectiv prin cel de la Svilengrad – Ormenio, parcursa de noi timp de 6 concedii la rand.
Traseul spre Thassos
Varianta Shipka – Simeonovgrad – Svilengrad
Pentru ca nu vreau sa mai repet tot ceea ce am scris in ultimul meu articol Traseul spre Grecia (Parga, Corfu, Thassos), precum si in cel de anul trecut Traseul spre Grecia (Thassos, Skiathos, Skopelos), vin cu precizarea ca primii aproximativ 253 km din traseu coincid cu Traseul spre Grecia – via Makaza. In cele doua articole veti gasi timpii de deplasare, kilometrii dintre localitati, fotografii ale punctelor cheie de pe traseu, precum si ponturi privind radarele sau obtinerea unui timp bun de traversare a Bulgariei.
Traversarea BULGARIEI: Russe – Svilengrad = 335 km (Total: 4h 30min)
Am sa continui asadar prezentarea traseului pe aceasta varianta, pornind de la iesirea din orasul Stara Zagora spre orasul Dimitrovgrad, respectiv dupa parcurgerea a 241 km/ 3h 18min (anul 2015), plecand din Vama de la Russe.
Stara Zagora – Sredets = 12 km / 14 minute
Atentie: Dupa intrarea in Sredets, veti cauta un indicator (la stanga) spre Harmanli
Sredets – Simeonovgrad = 31 km/ 14 min
Pont: Pana in apropierea Simeonovgradului (cu 2-3 km inainte de intrarea in oras incepand sa apara usoare denivelari), drumul fiind foarte bun dpdv calitativ si strabatand un camp in care nu gasesti picior de om, se poate sofa cu viteza mai mare! 😉
Traversarea Simeonovgradului: 6 km/ 7 min. Avand in vedere ca au fost finalizate lucrarile de modernizare a drumului principal care taie orasul in doua, dupa traversarea podului cel nou construit peste raul Maritza se merge in linie dreapta pana la iesirea din oras
Simeonovgrad – Harmanli = 9 km/ 7 min (drum cu asfalt nou)
Traversarea orasului Harmanli pana la benzinaria LukOil = 4km/ 4 min
PAUZA de alimentat cu combustibil la LukOIL-ul de la iesirea din oras, dupa pod = 10 min. Se poate plati cu cardul, au restaurant cu terasa, casierite vorbitoare de limba engleza, curs leva-eur afisat pe bonul de benzina
Harmanli – Vama Svilengrad = 32 km/ 16 min
Atentie: Cum se iese din oras se intra direct pe Autostrada A4!
Pont: La aproximativ 19 km distanta de acest punct, puteti alimenta la o benzinarie Shell, iar iesirea de pe A4 spre Vama Svilengrad – Ormenio (cu indicator Greece) este la 6 km distanta de aceasta.
CONCLUZIE: Pe scurtatura prin Simeonovgrad, distanta dintre Stara Zagora – Vama Svilengrad este de 94 km si poate fi parcursa in aproximativ 1h 11 min!!! 😉
Traseul prin GRECIA: Ormenio – Keramoti (ferry Thassos) = 300 km (Total: 2h 48min)
Vama Svilengrad – Ormenio = 1 km/ 1min
Ormenio – Orestiada = 50 km/ 25 min
Orestiada – Didimoticho = 16 km/ 11 min
Didimoticho – Soufli = 28 km/ 19 min
Atentie: Dupa iesirea Didimoticho South, acum 3 veri aparea atentionarea ROAD UNDER CONSTRUCTION!
Urma o portiune de aproximativ 15 km de drum ingustat, cu asfalt vechi (plombat/ crapat), dar pe care se putea circula lejer cu viteze cuprinse intre 70 si 100 km/h. Nu a fost un drum chiar asa de rau, dar e bine sa fiti avertizati… 😉
*La ultima noastra trecere pe acolo am observat si portiuni proaspat asfaltate. Avand in vedere ca lucrarile erau in afara E85-ului, ca si cum s-ar construi o noua banda de mers, ceea ce am vazut noi cred este de fapt o prelungire a Autostrazii Egnatia Odos pana la Ormenio.
Pont: In localitatea MANDRA este un postul de politie, unde din cand in cand am mai intalnit cate un echipaj care ne-a facut controlul pasapoartelor si a talonului masinii! Sa nu va speriati daca o sa va opreasca si pe voi! 😛
Soufli – Alexandroupoli = 66 km/ 39 min
Atentie: La 125 km distanta de granita Svilengrad – Ormenio incepe Autostrada Egnatia Odos, pe care se vor parcurge 155 km.
PAUZA: 5 min intr-o parcare de pe autostrada (pe sensul de dus catre insula Thassos sunt 3 astfel de locuri)
Pont: In dreptul orasului Alexandroupoli se iese de pe Egnatia Odos pentru a ajunge la locul (portul) de unde de ia feribotul pentru transferul catre Insula Samothraki!
Alexandroupoli – Komotini = 50 km/ 25 min
Komotini – Xanthi = 41 km/ 17 min (Punct Taxare Autostrada – Iasmos, la 12 km pana in Xanthi = 2,4 eur)
Xanthi – Chrysoupoli = 32 km/ 17 min
Atentie: La 18 km distanta dupa Xanthi Vest se iese de pe Autostrada spre THASSOS, urmand indicatorul spre Chrysoupoli. Vezi fotografii si indicatii suplimentare AICI!!!
Chrysoupoli – Keramoti = 16 km/ 14 min
Rezumatul Traseului spre Thassos – via Vama Svilengrad – Ormenio:
BULGARIA: 335 km
Sofat efectiv: 4h 10min
Pauze: 20 min
TOTAL: 4h 30min
GRECIA: 300 km
Sofat efectiv: 2h43min
Pauza: 5 min
TOTAL: 2h 48min
Total traseu (RO – Thassos/ Keramoti): 81 km (RO) + 335 km (BG) + 300 km (GR) = 716 km
Total durata: 7h 18 min (+ aprox. 1h 10 min Bucuresti – Russe, fara intarzieri in vama)
Sofat efectiv: 6h 53 min (+ 1h in Romania)
Pauze: 25 min (+10 min vama Giurgiu)
Total taxe autostrada Grecia: 2,4 eur
Daca ar fi sa facem o paralela intre cele doua variante de drum, obtinem urmatoarele date:
- Traseu Thassos (Russe – Keramoti) – via Makaza (2015): 495 km/ 6h 44min (mers „intins”, fara intarzieri in vama sau alte abateri pe traseu)
- Traseu Thassos (Russe – Keramoti) – via Svilengrad – Ormenio (2013): 635 km / 7h 18 min (conditii normale de drum, fara intarzieri)
Concluzie: DA, intre cele doua trasee exista o diferenta de lungime de aproximativ 140 km si 34 de minute!
Dar avand in vedere ca aceasta este parcursa pe autostrada sau drumurile expres din Grecia, cu o viteza aproape dubla decat pe drumurile din Bulgaria, ei bine, anul asta cred ca ma voi intoarce din noi la vechea mea dragoste. 😀 Decat sa stau la copt 3h in Vama de la Makaza, prefer sa fac juma de ora in plus fata de traseul clasic, dar sa economisesc 2,5h pierdute aiurea la granita dintre cele doua tari!!!
REPET: Varianta aceasta o recomand STRICT celor care pleca in nord-estul Grecie (respectiv Thassos, Samothraki) in timpul week-end-urilor, in mod special din zilele de sambata! Cei care au ca destinatii de vacanta localitati sau insule din vestul Greciei, poate ca ar trebui sa se gandeasca ceva mai serios la Varianta de traseu pe Sofia – Kulata.
Sfatul meu este sa cantariti… sa judecati… sa calculati… si abia apoi alegeti cea mai buna varianta de drum pentru voi!
9 Comentarii
Cum ti s-a parut Thassos comparativ cu celelalte insule grecesti? (in caz ca ai fost) Nu este prea obositor sa mergi cu masina? Poate doar sa fie cel putin 2 soferi..parerea mea 🙂
Buna Adrian!
Daca ai sa accesezi tag-urile „vacanta in Thassos”, „vacanta in Skopelos”, „vacanta in Skiathos” sau „vacanta in Corfu” ai sa te convingi si singur daca am fost sau nu si in alte insule grecesti… 😉
Dintre toate acestea, Thassos-ul este cea mai apropiata de noi. Nu mi s-a parut niciodata un drum obositor, chiar daca atunci am avut numai calitatea de copilot. E adevarat, nici sotul meu nu e sofer de week-end, 😛 fiind obisnuit cu drumurile lungi facute zilnic pe la noi. Ideea era ca daca ai traseul foarte bine pregatit (cum ar fi un print al celor descrise de mine in articol), pe care sa il „vizualizezi” inca de acasa, plus un copilot bun, care sa te atentioneze in timp util asupra drumului, o cafea tare, un sandwich rece si cativa biscuiti de rontait, nici nu stii cand ai ajuns la vama bulgaro-greceasca!!! 😀 Iar de acolo si pana in Thassos (de ex) nu mai e decat o aruncatura de bat.
Ceva mai lungi sunt drumurile pana in Volos (pt. Skiathos/ Skopelos) si Igoumenitsa (pt. Corfu), dar poti opta pentru o cazare intermediara in Grecia (de ex. la Asprovalta) si sa-ti continui drumul a doua zi.
Si ideea cu doi soferi este ok, daca nu sunteti obisnuiti cu sofatul pe durate lungi… 🙂 Noua ni s-a intamplat o singura data sa simtim oboseala maxima si anume cand ne-am intors intr-o iarna din Austria, de la Kaprun, facand tot drumul (de aprox. 1500 km) dintr-o bucata. Nu a fost ideea noastra, dar nici nu o voi mai recomanda cuiva!!! Cred ca fiecare sofer in parte in parte isi cunoaste cel mai bine limitele si cat poate „sa duca”…
Revenind la Thassos, pana sa se deschida Vama de la Makaza, obisnuiam sa plecam lejer in jurul orelor 4-5 dimineata, iar la 12-13 eram pe ferry. Aveam timp si de o masa la Taverna si de o plaja buna in cursul dupa-amiezii. Traseul pana acolo e extrem de usor, chiar nu ar trebui sa existe motive de ingrijorare!!! 😛
Buna ziua !
Am eu o completare , o noutate legata de portiunea Sredets – Simeonovgrad – Harmanli .
In iulie 2015 bulgarii au dat in folosinta portiunea din Autostrada A 4 Maritsa ( nodul Dimitrovgrad /Haskovo – nodul Harmali , aproape de Benzinaria Lukoil )
Mai jos aveti portiune deschisa in iulie 2015
https://www.google.ro/maps/dir/42.0221915,25.5816372/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B0+%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B0,+6450,+Bulgaria/@41.9292345,25.9122919,14.88z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x14b2b39e4693db8d:0x37eda992f5ef7838!2m2!1d25.9272763!2d41.9279903?hl=ro
Asa ca aveti doua variante :
1) Mergeti pe portiunea Sredets – Simeonovgrad – Harmanli ( Drumul 554 ) si inainte de a intra in orasul Harmali este nod de autostrada.
Nodul aici :
https://www.google.ro/maps/place/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B0+%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B0,+6464,+Bulgaria/@41.9576161,25.88602,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x14b2b2dd564bb38f:0x5b3795a66db0157a!8m2!3d41.9576121!4d25.8882087?hl=ro
Intrati pe autostrada si evitati orasul Harmanli. Nu veti mai ajunge la Benzinaria Lukoil , de la iesire din Harmanli, inainte de nod . Va ramane doar benzinaria SHELL, aproape de nodul Svilengard spre vama Ormenio .
Traseu Sredets – Simeonovgrad – nod autostrada inainte de a intra in Harmanli – Autostrada A 4 Maritsa – Shell – nod Svilengrad – vama Ormenio
78, 8 km 58 minute – dupa Google Maps
https://www.google.ro/maps/dir/42.2498105,25.6708711/%CE%A4%CF%81%CE%AF%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%BF+(GR)+-+%CE%A7%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%BF%CE%B2%CE%BF+(BG)/@42.1138749,25.6657057,10.58z/data=!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x0:0x14da69cbabab5087!2m2!1d26.1657175!2d41.7463662!3e0?hl=ro
2 ) De la Sredets , mergeti in contiunare pe DN 5 ca si cum ati merge spre Makaza , ajungeti in orasul Dimitrovgrad , il traversati, si dupa ce iesiti din oras, la jumatea drumului intre orasele Dimitrovgrad si Haskovo este nodul de autostrada dat in folosinta in iulie 2015 . De la Dimitrovgrad si pana la nodul Svilengrad spre Ormenio mergeti pe autostrada. Ca alimentare cu combustibil ramane Benzinaria Shell ininte de nodul Svilengard.
Traseu Sredets – DN 5 – Dimitrovgrad – nod autostrada Dimitrovgrad / Haskovo – Autostrada A 4 Maritsa – Shell – nod Svilengrad – vama Ormenio
94,6 km -1 h 1 min dupa Google Maps
https://www.google.ro/maps/dir/42.2498105,25.6708711/%CE%A4%CF%81%CE%AF%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%BF+(GR)+-+%CE%A7%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%BF%CE%B2%CE%BF+(BG)/@41.9983835,25.6276941,10z/data=!4m10!4m9!1m0!1m5!1m1!1s0x0:0x14da69cbabab5087!2m2!1d26.1657175!2d41.7463662!3e0!5i1?hl=ro
Decizia pe unde mergeti va apartine, eu am dat doar o sugestie, o informatie, o noutate.
Drumuri bune sa aveti !
Concediu placut si minunat !
Multumim mult, Ionut!
Tu esti intotdeauna la curent cu noutatile… 😉
Ultima oara am fost pe acest traseu acum 3 veri si nu ma mira absolut deloc ca bulgarii se misca atat de repede cand vine vorba de construit autostrazi!!! 😀 Bravo lor!
In ceea ce priveste cele doua variante prezentate de tine, cunoscand ambele zone descrise, eu VOI RECOMANDA celor care vor alege vama Svilengrad – Ormenio doar pe prima: Sredets – Simeonovgrad – intrarea pe A4. Motivatia: drumul este si mai scurt si mai bun dpdv calitativ si mai rapid, putand rula cu viteza, fara a avea grija radarelor. Portiunea Sredets – Dimitrovgrad este exact contrariul!!! 😉
Am observat, in cel putin trei locuri, constatarea ca se poate circula cu viteza. Am prezumat, si sunt sigur ca nu ma insel, ca este vorba de o viteza superioara celei legal admise pe sectorul de drum respectiv. Initial reply-ul a fost mai lung. L`am cenzurat si ma limitez sa spun doar ca: NU este OK.
Salutare! 🙂
Departe de mine gandul de a „incita” la sofat cu viteza!!!
In sensul aratat de tine, am folosit DOAR o singura data expresia „cu viteza mai mare” si DOAR pentru a pune in evidenta faptul ca este un drum drept, gol, fara perdea de pomi, care traverseaza un camp deschis si care, pe anumite portiuni, iti permite sa mergi cu viteza aproape de cea cu care poti merge pe autostrada (pe vremea cand am fost noi pe acolo, chiar nu era un drum folosit).
Acum… Si pe autostrada si oriunde ti se poate intampla sa iti explodeze un cauciuc…Doamne fereste! Nu putem trai toata viata sub teroarea drobului de sare…
Dar, cine se uita pe o harta si vede ca portiunea Sredets – Simeonovgrad este un drum de rang 3 sau 4, probabil ca se gandeste ca este si slab dpdv calitativ.
Ei bine, nu e asa, iar asta e singurul motiv din cauza caruia am scris „cu viteza mai mare” si nu am dat acolo niste valori astronomice neadevarate.
Din fericire, sotul meu este un sofer exagerat de prudent!!! El nici pe autostrada nu sofeaza cu viteza mai mare de 120-139 kmph, motiv din cauza caruia niste parteneri de drum „din trecut” s-au enervat groaznic pe noi, considerandu-ne „papa-lapte” si au renuntat la compania nostra dupa primul traseu facut impreuna. 😀 Nu pot sa zic ca regret „pierderea”, din contra! Cei care ne sunt prieteni adevarati sunt la fel de ponderati ca si noi si ne intelegem fff bine cu ei la drum.
Din 2007, de cand am fost pentru prima oara in Thassos, nu am fost opriti niciodata de vreun echipaj de politie bulgaresc, desi am circulat NUMAI pe timp de zi, iar lucrul asta cred ca ar tb sa spuna multe… Noi chiar respectam TOATE avertismentele si restrictiile de circulatie din orice tara ne-am plimba, chiar daca altii tind sa creada exact contrariul!
Crede-ma, cunosc fff bine toate aspectele enumerate de tine si-ti multumesc mult pentru ingrijorare, dar sa stii ca atat eu cat si sotul meu dormim linistiti seara cu capul pe perna, pt ca stim ca ne aflam de partea celor „buni”, respectandu-ne partenerii de trafic in orice circumstante.
Cat despre vitezomani, in primul rand ii detest si, in al doilea rand, daca am ghinionul sa ii si cunosc, devin si eu cel putin la fel de moralista ca si tine… Defect profesional, ce sa-i faci!!?! 😛
In rest, drumuri bune, inspiratie si vacante frumoase sa avem!!!
Si-mi pare rau ca relatarile mele au lasat altceva sa se inteleaga…
Voi fi mult mai atenta pe viitor! 😉
Multumesc frumos!
Jurnalul Alinutei a crescut si, datorita calitaii materialelor, a devenit un ghid util pentru consumatorii de zone meridionale (si nu numai).Recomandarile, incepand cu traseele de urmat si terminand cu, sa zicem, tavernele sau locurile de vizitat, poarta deja marca jurnalului si indeamna cititorul sa le urmeze intocmai. „Consumatorul de jurnal”, cand pleaca spre Thassos (spre exemplu), stie deja traseul (din jurnal, evident), si are tendinta de a face totul la fel pentru a avea experiente la fel de frumoase ca cele descrise in paginile jurnalului. Va manca la tavernele recomandate, va vizita locurile descrise de tine in paginile jurnalului. Asta, si cred ca esti de acord cu subsemnatul, aduce cu sine o mare responsabilitate fata de continutul materialelor. Nu imi fac griji pentru tine sau familia ta, deoarece, printre randuri, se citesc: temperanta, bunul simt si respingerea exceselor de orice fel. Ma ingrijoreaza, desi e mult spus, cititorul care, din varii motive, percepe doar mesajul rupt din context … un fel de: „bai, pe sectorul ala de drum ii dam gaz ca e drept si nu e potera, am citit io undeva”. Jurnalul, prin volum informativ, calitatea articolelor (excelenta) si numarul vizitatorilor, aduce cu sine responsabilitati din ce in ce mai mari, pentru ca, volens nolens, a ajuns sa modeleze vacantele multora dintre cititori. Eu te vad ca un soi de formator de opinie pe felia vacantelor. Gandesc ca drumul face parte integranta din vacanta si, prin urmare, trebuie tratat ca atare. Trebuie sa fie relaxant, distractiv. Indiferent cat de anost pare, la prima vedere, drumul prin republica vecina si prietena, este imposibil sa nu gasim chestii noi de vazut. Am sesizat, citind si prin alte locuri, ca preocuparile esentiale sunt: cum sa ajungem mai repede; cum sa facem sa nu fie aglomerat in nu stiu ce loc (pod, Makaza … samd) de parca imprejurarea asta ar putea fi prevazuta; sa oprim de cat mai putine ori sa nu ne atace bulgarii cu furcile; sa avem la noi bani marunti sa dam politaiului bulgar care ne prinde pe defect .. etc. Sfatul meu este: relaxati-va, sunteti in concediu; daca drumul este monoton schimbati traseul si nu incercati sa fiti in intr-o permanenta competitie. La primul drum in Thassos, recunosc, nu m`a preocupat traseul prea mult, l`am vizualizat o data si cu asta basta. Colegul cu care plecam, facea zilnic incursiuni pe net verificand starea drumurilor, pe unde se poate, pe unde nu se poate, unde punem gaz, cat facem din punctul X pana in punctul Y. A decretat ca vom pleca la doua dimineata. M`am conformat, desi, pentru mine e o ora imposibila de decolare. Am mers dupa el pana la pod, am luat vigneta si dai inainte fara oprire. La un moment dat am tras pe drepta si l`am anuntat ca nu este obligatoriu sa trecem cu acelasi ferry. Totul devenise o goana cu care nu eram obisnuit si am realizat ca important nu este sa ajungi ci sa ajungi in siguranta.
Hai, vacante nesperat de placute !
Cu toata sinceritatea iti spun ca sunt de acord cu tine intru totul!!!
Monitorizez pe Analytics indeaproape evolutia „Jurnalului…” si nu am cum sa nu remarc interesul deosebit al catorva mii de cititori (per luna) vis-a-vis de articolele mai „tehnice” sau cele referitoare la subiectele enumerate de tine (Thassosul/ Grecia fiind pe primul loc in cautari). Sunt constienta de responsabilitatea care apasa pe umerii mei si, de aceea, de la articol la articol devin din ce in ce mai exigenta! 😛 Acesta este unul din motivele din cauza caruia postez destul de rar in ultimul timp pentru ca, desi nu duc lipsa de inspiratie si as avea subiecte pentru inca un an de zile fara sa calatoresc vreun pic, din pacate duc lipsa de timp pentru documentari, editari de fotografii si slefuiri de texte. Voi incerca sa remediez si problema asta… printre multe altele care m-au coplesit in ultimele doua luni!!! 🙁
In toate locurile in care am scris despre „Drumul catre… (cine stie ce destinatie)” mi-am sfatuit cititorii sa nu il mai considere ca pe o corvoada sau ca pe o intrecere de genul „care ajunge primul”, ci ca pe o prima zi de vacanta, care trebuie traita si ea la fel de frumos ca si celelalte. Cine a avut ochi de vazut si urechi de auzit sper sa fi inteles mesajul! 😀
Se pare ca suntem pe aceeasi lungime de unda si la acest capitol si ma bucur tare mult ca lucrurile au fost cat de cat lamurite! Omul invata din greseli, iar eu nu m-am dat niciodata in laturi din a mi le recunoaste si a le indrepta acolo unde este cazul. 😉
App de intamplarea ta (oarecum asemanatoare cu a noastra, numai ca tu ai avut curajul sa i-o spui in fata 🙂 ), eu m-am mirat fff tare ca cei pe care ii consideram „prietenii nostri” nu ne-au lasat balta prin Austria. Cred ca isi rupea de la inima atunci cand trebuia sa puna piciorul pe frana pt ca nu ne mai zarea in oglinda retrovizoare pe Autostrada (auch… ce rea am fost!!!). 😀
Nu ne mai ramane acum decat sa mai mancam cateva portii bune de rabdari prajite pana la mult-asteptata si mult-ravnita VACANTA!!!
Toate cele bune si tie, @AVV! 😉
Pingback: Traseul spre Grecia – Insula Lefkada (via Sofia) - Jurnalul Alinutei