Pentru ca vacanta intersemestriala a elevilor se apropie cu pasi repezi, iar unii dintre voi poate ca aveti de gand sa v-o petreceti schiind, m-am gandit sa va prezit in detaliu traseul pe care noi l-am urmat anul trecut pana in Ischgl – una dintre cele mai faimoase statiuni de schi din Austria. 🙂

Asa cum probabil unii dintre voi deja stiu, am ales Austria drept destinatie de vacanta de iarna in care sa invatam si sa practicam schiul nu dintr-un moft, ci dintr-o multime de alte motive pe care vi le-am explicat mai pe larg intr-un articol special dedicat. Dupa 3 sejururi petrecute in statiunea Kaprun, de care ne leaga atatea si atatea amintiri frumoase, fiind locul in care sotul si mezina au invatat abc-ul acestui fascinant sport de iarna, iar fiica noastra cea mare si-a perfectionat tehnicile de schiat, anul trecut am vrut sa facem o schimbare, alegand o alta statiune de schi (tot din Austria), respectiv Ischgl.

Un crampei din domeniul schiabil de la ISCHGL 🙂

Despre traseul Bucuresti-Viena-Kaprun v-am povestit in urma cu exact doi ani, dupa vacanta noastra din Austria  inceputa chiar in prima zi a lui 2016. Intre timp, in Romania au mai fost date in folosinta noi tronsoane de autostrada, lucru care nu a putut decat sa ne bucure desi, din acest punct de vedere, suntem inca fff departe de intrarea in randul tarilor civilizate. 😛

Ca de fiecare data, traseul pana la destinatia noastra de vacanta din Austria l-am impartit in doua zile. Daca in primii nostri doi ani de vacanta, am preferat ca la dus sa ne alegem cazarea intermediara in Viena, iar in al treilea an la Szeged, anul trecut am optat pentru un apartament in Budapesta care, deocamdata, mi se pare cea mai buna alegere dintre toate. La intoarcerea noastra din vacantele din Austria ne-am oprit intotdeauna in Budapesta, cazarea noastra de la Hotel Victoria fiind de departe cea mai impresionanta dintre cele alese pana acum.

Acestea fiind zise, am sa incerc sa nu va mai prelungesc asteptarile, ci sa intru direct in subiect… 😉

Traseul Bucuresti – Budapesta (03.02.2017)

Autostrada A1

04:30 Iesirea din Bucuresti (Soseaua de Centura) – 05:21 Iesirea de pe Autostrada A1 (spre Rm. Valcea) = 108 km
05:21 Iesirea de pe A1 – 06:14 Rm. Valcea (sens giratoriu – intrare in oras)= 55 km
06:14 Rm. Valcea – 06:35 Caciulata = 21 km
06:35 Caciulata – 07:30 Rondul cu benzinarii (inainte de intrare pe Autostrada Sibiu-Deva) = 64 km
Pauza la Benzinaria Mol = 11 min
07:41 Rondul cu benzinarii – 07:46 Intrare pe Autostrada A1 (Sibiu-Deva) = 7 km
07:46 Intrarea pe A1 – 08:49 Iesire de pe Autostrada A1 (spre Arad) = 131 km
08:49 Iesire de pe A1 – 09:06 Sacamas (iesirea de pe E68 pe E673, spre Lugoj) = 18 km

ATENTIE! Chiar daca am sa ma repet, revin cu sfatul de a spori atentia pe portiunea de drum dintre localitatile Ohaba si Cosava, care inseamna 15 km de drum viranjat, cu pante ascendente si descendente, care poate fi destul inselator in conditii mai grele de drum, cum ar fi ceata, ploaia, inghetul sau poleiul.

Ohaba – Cosava

Se pare ca pana la inaugurarea ultimului tronson al autostrazii Lugoj – Deva (care ar fi trebuit sa aiba loc anul trecut 🙁  ), vom mai avea ceva de asteptat, asa ca ne vom mai chinui o perioada cu traseul mai sus mentionat.

09:06 Sacamas – 10:06 Sens giratoriu pentru intrarea pe A1, spre Timisoara/ Nadlac = 56 km
10:06 Intrare pe A1 – 10:55 Benzinarie Petrom (in apropierea iesirii de pe A1 spre Arad) = 103 km
Pauza la Benzinaria Petrom = 10 min
11:05 Benzinarie Petrom – 11:23 Vama Nadlac 2 = 40 km
Pauza de asteptare la coada in vama = 7 min
11:30 Plecarea din vama si intrarea pe Autostrada M43 – 11:59 Iesire de pe M43 spre M5, catre Budapesta = 58 km
11:59 Intrarea pe M5 – 12:50 Oprire la un OMV, pe M5 = 122 km
Pauza la Benzinaria OMV = 8 min

Autostrada Ungaria

12:58 OMV (M5) – 13:11 Iesirea de pe M5 si intrarea pe M0, spre Gyor = 14 km

Atentie! Acesta a fost locul din care noi am urmat in continuare autostrada M5, catre centrul orasului Budapesta, unde am avut cazarea noastra intermediara (am ajuns la hotel la ora 13:30, adica ora locala 12:30). Acest lucru a insemnat un ocol de 24 km (in prima zi) + 14 km (a doua zi) = 38 km.
In mod normal, fara a mai face acest ocol, traseul ar fi trebuit sa urmeze autostrada M0 catre Gyor, pana la jonctiunea sa cu autostrada M1, care vine dinspre centrul Budapestei, astfel:
Intrarea pe Autostrada M0 – Intrarea pe Autostrada M1, spre Gyor =  32 km (~18 minute)
Am scris toate aceste lucruri, doar pentru a avea o lungime a intregului traseu Bucuresti – Ischgl cat mai apropiata de realitate, luand ca baza de calcul traseul parcurs cu un an in urma, fara oprire in Budapesta (vezi aici).

Rezumat traseu Bucuresti – Budapesta:

1) Lungime traseu Bucuresti – Budapesta (centru) = 797 km + 24 km (de la jonctiunea cu M0 pana in centrul orasului, la hotel) = 821 km (din care 576 km + 19 km = 595 km NUMAI PE AUTOSTRADA!)
2) Sofat efectiv = 8h 05 min (pana la jonctiunea M5/ M0) + 19 min (de la jonctiune si pana in centrul orasului, la hotel) = 8h 24 min
3) Pauze/ asteptare in vama = 36 min
4) Durata totala = 9h 00 min

Traseul Budapesta – Ischgl (04.02.2017)

Ischgl Ski Resort

08:49 Plecarea de la hotel – 08:59 Intrarea pe autostrada M1/ M7, spre Gyor =  6 km
08:59 Intrarea pe M1 – 09:03 Jonctiunea lui M1 cu autostrada M0 = 8 km

Atentie! Acesta este locul din care voi relua cuantificarea numarului total de km Bucuresti – Ischgl!!!

09:03 Jonctiunea M1/ M0 – 10:08 Ultima benzinarie Mol din Ungaria (cu 9 km inainte de granita cu Austria) = 149 km
Pauza la Benzinaria Mol = 21 min
10:29 Benzinaria Mol – 10:35 Granita austro-ungara = 9 km
Pauza de asteptare la coada in vama = 9 min
10:44 Granita austro-ungara (intrare pe Autostrada A4) – 11:10 Iesirea de pe A4 si intrarea pe S1, spre Linz = 59 km
11:10 Intrarea pe S1 – 11:20 Intrarea pe Autostrada A21, spre Linz = 17 km
11:20 Intrarea pe A21 – 12:05 STAU (ambuteiaj) in zona Abatiei Melk = 88 km

Abatia Melk

12:05 STAU in zona Abatiei Melk – 12:25 Revenire la trafic normal = 17 km
12:25 Revenire la trafic normal – 12:47 Din nou STAU = 42 km

Deoarece „STAU”-ul (ambuteiaj/ blocaj in trafic) se prefigura a fi de lunga durata, aplicatia Waze ne-a oferit o ruta alternativa ocolitoare, pe drumul secundar B1.
Intarziere de STAU = 11 min

12:47 STAU – 12:58 Intrare pe ruta ocolitoare (drum secundar B1) = 1 km
12:58 Intrare pe B1 – 13:19 Reintrare pe A1, spre Linz = 15 km
13:19 Reintrare pe A1 – 13:32 Iesire pe Autostrada A25, spre Passau/ Wels = 23 km
13:32 Intrare pe A25 – 13:41 Iesire pe A8 = 19 km
13:41 Intrare pe A8 – 13:43 Intrare pe B1 (Wels West) = 4 km
13:43 Intrare pe B1 – 14:41 Reintrare pe A1, spre Salzburg = 36 km (ceata deasa – trafic ingreunat)

Ceata pe Autostrada A1
Aglomeratie in zona Salzburgului

14:41 Reintrare pe A1 – 15:08 Oprire la OMV = 35 km
Pauza la benzinaria OMV = 47 min
15:55 Continuare drum pe A1 – 16:21 Iesire de pe A1 pe B1 (Salzburg West) = 34 km
16:21 Intrare pe B1 – 16:31 Intrare pe A8 = 9 km
16:31 Intrare pe A8 – 17:07 Iesire pe A93 = 67 km
17:07 Intrare pe A93 – 18:06 Intrare pe A12 = 68 km

Aglomeratie pe A93

18:06 Intrare pe A12 – 19:05 Iesire pe Autostrada S16 = 106 km
19:05 Intrare pe S16 – 19:11 Iesire de pe S16  pe B188 = 7 km
19:11 Intrare pe B188 – 19:37 Parcare hotel Ischgl (destinatia finala)  = 24 km

Rezumat traseu Budapesta – Ischgl:

1) Lungime traseu Budapesta – Ischgl = 14 km (de la hotelul din Budapesta la jonctiunea M1/ M0) + 829 km = 843 km
2) Sofat efectiv = 14 min (de la hotel pana la jonctiunea M1/ M0) + 9h 06 min = 9h 20 min  
3) Pauze = 1h 28 min
4) Durata totala = 10h 48min

Traseul de retur Ischgl – Budapesta (11.02.2017)

06:45 Plecarea de la hotelul din Ischgl – 07:10 Intrare pe A12 spre Innsbruck = 25 km
07:10 Intrare pe A12 – 07:49 Innsbruck (si se continua pe A12 pe directia Salzburg – Munchen)  = 76 km
07:49 Innsbruck – 08:25 Alimentare cu combustibil la o Benzinarie BP (1,5 eur/ l motorina) = 63 km
Pauza la benzinaria BP= 15 min
08:40 Plecare de la BP – 08:42 Iesire de pe A12 spre Kirchbichl (ruta ocolitoare din cauza unui STAU)=  2 km

Ruta ocolitoare STAU

08:42 Iesire spre Kirchbichl – 09:10 Reintrare pe A93 = 15 km
09:10 Intrare pe A93 – 09:28 Iesire pe A8 (spre Salzburg) = 23 km
09:28 Intrare pe A8 – 10:07 Intrare pe A1 (catre Linz) = 71 km
10:07 Intrare pe A1 – 12:26 Iesire de pe A1 pe A21 (catre Viena Sud) = 267 km
12:26 Intrare pe A21 – 12:46 Iesire pe S1 (spre Budapesta) = 38 km
12:46 Intrare pe S1 – 12:56 Iesire pe A4 = 16 km
12:56 Intrare pe A4 – 13:26 Granita austro-ungara = 58 km
13:26 Granita austro-ungara (intrare pe  M1) – 13:29 Oprire la Restaurantul Paprika = 2 km
Pauza de masa: 1h 36min
15:05 Plecare de la Restaurantul Paprika – 16:28 Jonctiunea cu M0 (catre Nadlac) si continuarea pe M1 (catre centrul Budapestei)= 156 km
16:28 Jonctiunea cu M0 – 16:36 Terminare Autostrada M1 si continuare traseu spre hotelul din Budapesta = 11 km
16:36 Intrare in Budapesta – 17:06 Parcare hotel Aquaworld Resort Budapesta = 19 km

Rezumat traseu Ischgl – Budapesta:

1) Lungime traseu Ischgl – Budapesta = 812 km + 30 km (de la jonctiunea M1/ M0 pana la hotel) = 842 km
2) Sofat efectiv = 7h 52 min + 38 min (de la jonctiunea M1/ M0 la hotel) = 8h 30 min
3) Pauze = 1h 51 min
4) Durata totala = 10h 21min

Traseul Budapesta – Bucuresti (12.02.2017)

Autostrada Deva – Sibiu

07:43 Plecare de la hotel din Budapesta – 07:46 Intrarea pe Autostrada M0, spre Szeged = 3 km
07:46 Intrarea pe Autostrada M0 – 08:05 Oprire la o benzinarie Mol (alimentare cu combustibil)= 34 km
Pauza la Benzinaria Mol = 11 min
08:16 Benzinarie Mol – 08:21 Intrare pe M5 (jonctiunea cu M0, spre Nadlac) = 7 km
Atentie! Din acest punct voi reincepe contorizarea numarului total de km ai traseului Ischgl – Bucuresti!
08:21 Intrare pe M5 – 09:24 Intrare pe M43 (spre Nadlac) = 137 km
09:24 Intrare pe M43 – 09:48 Pauza de cafea intr-o parcare = 50 km
Pauza = 4 min
09:52 Parcare – 09:56 Coada vama Nadlac 2 (~ 400m) = 9 km
Pauza de asteptare la coada in vama = 19 min
Am trecut la ora Romaniei = 11:15
11:15 Plecare din Vama Nadlac 2 si intrare pe A1, spre Lugoj- 12:19 Iesirea pe E673, spre Deva = 142 km
12:19 Intrarea pe E673 – 13:12 Iesirea pe DN7, spre Deva = 56 km
13:12 Intrare pe DN7 – 13:27 Intrare pe Autostrada A1, spre Sibiu = 20 km

13:27 Intrare pe A1 – 14:30 Iesirea de pe A1, spre Rm. Valcea = 131 km
14:30 Iesirea de pe A1 – 14:35 Rondul cu benzinarii (inainte de intrarea pe Valea Oltului) = 7 km
Pauza de masa la Subway = 20 min
14:55 Plecare de la rondul cu benzinarii – 16:04 Rm Valcea = 80 km (Radar in Brezoi)

Valea Oltului

16:04 Rm. Valcea – 17:03 Intrare pe A1, spre Bucuresti = 61 km
17:03 Intrare pe A1- 17:56 Intrare in Bucuresti (Soseaua de Centura) = 108 km

Rezumat traseu Budapesta – Bucuresti:

1) Lungime traseu Budapesta – Bucuresti = 44 km (de la hotel la jonctiunea M0/ M5) + 801 km = 845 km
2) Sofat efectiv = 27 min (de la hotel la jonctiunea M0/ M5) + 8 h 52 min= 9h 19 min
3) Pauze = 54 min
4) Durata totala = 10h 13 min

Rezumatul Traseului Bucuresti – Budapesta – Ischgl

1) Lungime totala traseu Bucuresti – Ischgl (fara abaterile la cazarile intermediare):
797 km + 32 km + 829 km = 1658 km (la dus)
812 km + 32 km + 801 km = 1645 km (la intors)
Facand o medie a celor doua distante si luand in calcul si faptul ca au existat rute ocolitoare in situatiile de STAU, cred ca nu gresesc cand spun ca distanta (aproximativa) dintre Bucuresti si statiunea de schi Ischgl din Austria este de 1650 km!
2) Sofat efectiv (fara abaterile la cazarile intermediare): 17h 29 min (la dus) si 17h 02 min (la intors)
3) Sofat efectiv (numai in Romania) = 6h 32 min (la dus) si 6h 21 min (la intors)
4) Pauze = 2h 04min (la dus) si 2h 45 min (la intors)

Parcare in Ischgl

Alte precizari:

  • Nu uitati ca un drum Romania – Austria, in afara costurilor cu combustibilul va implica si un cost legat de taxe de drum! Vigneta pentru Ungaria poate fi achizitionata atat on-line, cat si de benzinariile Mol din tara. Vigneta pentru Austria am cumparat-o de la ultima Benzinarie Mol din Ungaria, deoarece la prima Benzinarie Shell din Austria (de obicei) este cam aglomerat.
  • Aveti mare grija cum va impartiti un astfel de traseu (1650 km/ sens)! In cazul nostru, cea de-a doua zi de drum, cu o multime de elemente neprevazute (STAU-uri si rute ocolitoare) ni s-a parut extrem de obositoare!!! Recomand sa va alegeti cazarea intermediara cat mai aproape de Viena (la dus) si daca se poate la Szeged (la intors).
  • Si, pentru a nu avea probleme/ interactiuni cu autoritatile rutiere austriece, recomand sa va aruncati ochii peste articolul Sfaturi de calatorie pe autostrazile din Austria, in care am incercat sa adun cateva reguli elementare (si de bun simt, as adauga eu), pe care ar trebui sa le respectam in trafic!

In speranta ca, dupa ce veti lectura si studia acesta articol, va veti putea face o idee de ansamblu asupra traseului Bucuresti – Ischgl si va veti gandi bine daca sa va incumetati sau nu la o astfel de provocare, va doresc tuturor sa aveti parte numai drumuri bune si vacante frumoase in Austria!