Asa cum v-am promis, in acest articol voi incerca sa va prezint Traseul spre Grecia, cu destinatia Insula Lefkada, parcurs de noi in vara anului 2016, in a doua jumatate a lunii august.
In drumul nostru catre si dinspre Grecia, avem la activ 20 de traversari ale Bulgariei, anul trecut adaugand inca o fila Jurnalului nostru de Bord, prin parcurgerea modernizatei variante de traseu prin Sofia. Nu mai fusesem pe aceasta ruta din 2006 cand, in drumul nostru spre Halkidiki (Nea Skioni – bratul Kassandra), am avut parte numai de peripetii. Eram la prima noastra experienta greceasca, un sir lung de ghinioane facand ca traversarea Bulgariei (via Sofia) sa dureze aproximativ 10 ore. De atunci, am ramas cu „sechele” 😀 si am evitat pe cat am putut aceasta ruta, folosind doar Punctele de Trecere a Frontierei de la Svilengrad – Ormenio sau Makaza. Dar uite ca ne-am luat inima in dinti si, dupa 10 ani, am abordat din nou varianta Sofia care, de data aceasta, ne-a surprins in mod placut prin lejeritatea traseului si multimea schimbarilor (in bine!) intalnite pe drum.
Traseul spre Insula Lefkada (care poate fi folosit inclusiv de cei care au ca destinatie Insula Kefalonia) coincide in mare parte cu Traseul spre Parga sau Insula Corfu, singura dilema care ar putea aparea fiind doar alegerea rutei: varianta prin Sofia sau cea prin Makaza? Daca in urma cu un an optasem pentru cea de-a doua, fiind norocosi sa asteptam „doar” 35 de minute in vama bulgaro-greceasca, in 2016, pe varianta Sofia, dupa nici 12 ore si jumatate de la plecarea de acasa, „bateam” deja la portile Lefkadei.
Iata care a fost itinerarul!
Traseul spre Grecia – Insula Lefkada (via Sofia)
Etapa I: Romania – Insula Lefkada
1) ROMANIA: Acasa – Vama RUSSE = 81 km (Total: 1h 20min)
Plecarea de acasa 03:35 – Rompetrol Giurgiu 04:28 = 74 km
PAUZA: 5 min (pentru alimentarea cu combustibil)
Rompetrol Giurgiu 04:33 – Vama Russe 04:55 = 7 km (taxa de pod 13 lei)
INTARZIERI = 12 min (asteptare in vama Russe + control vamal)
2) BULGARIA: Vama Russe – Vama Kulata = 507 km (Total: 5h 40min)
Vama Russe 04:55 – Russe iesire 05:17 = 15 km
PAUZA: 11 min (plata vigneta la benzinaria Shell: 30 leva/ 1 luna)
Russe iesire 05:17 – Sens giratoriu Byala 05:50 = 45 km
Atentie: Camera monitorizare trafic auto la 4 km distanta de sensul giratoriu de la intrarea in Byala
Sens giratoriu Byala 05:50 – Byala iesire 05:54 = 6 km
Byala iesire 05:54 – Bifurcatia unde se despart traseul spre Sofia de cel spre Veliko Tarnovo (Makaza) 05:55 = 1 km
Bifurcatie Veliko Tarnovo – Sofia 05:55 – Balgarene (iesire) 06:25 = 51 km
Atentie: camera radar fixa in Obnova, la 6 km distanta de Balgarene
Balgarene (iesire) 06:25 – Pleven centura 06:47 = 39 km (camera fixa)
Pleven centura 06:47 – Intersectie spre Sofia 06:53 = 10 km
Intersectie spre Sofia 06:53 – Intrare pe I3 06:54 = 2 km
Intrare pe I3 06:54 – Radomirtsi 07:12 = 32 km (benzinarie Shell pe sens opus, la 11 km distanta de intrarea pe I3)
Radomirtsi 07:12 – Lukovit 07:15 = 5 km
Atentie: Radar la iesirea din Lukovit.
Lukovit 07:15 – Petrevene 07:20 = 7 km
Petrevene 07:20 – Rumyancevo 07:23 = 3 km
Rumyancevo 07:23 – Zlatna Panega 07:26 = 4 km
Ponturi: In localitate exista 2-3 restaurante si locuri pentru popas, iar la 3 km distanta de iesirea din oras este o benzinarie Shell (pe sensul opus).
Zlatna Panega 07:26 – Intrare pe Autostrada A2 07:33 = 10 km (limita de viteza pe autostrada este de 140 km/h)
Ponturi: La 12 km distanta de intrarea pe A2 e un OMV, iar dupa inca 21 km distanta de acesta e o benzinarie LukOil.
Intrare pe Autostrada A2 07:33 – Intrare pe tangenta de nord a Sofiei 08:15 = 80 km
Detalii de orientare: Venind dinspre Pleven, pe A2, la un moment dat, inainte de intrarea in Sofia si intersectia cu centura/ tangenta ei de Sud, veti zari pe partea drepta Centrul Comercial Jumbo Plaza, cu insemnele mari si colorate ale magazinului de jucarii Jumbo. Acesta este locul unde ar trebui sa micsorati viteza si sa sporiti atentia!
Nu se vireaza la dreapta, pentru iesirea pe tangenta/ centura de sud a Sofiei, ci se urmeaza drumul tot inainte, ca si cum ati intra in oras. Se trece pe sub podul cu soseaua de centura si apoi se miscoreaza si mai mult viteza pentru ca, in aprox. 400 de metri va vor aparea pe partea dreapta doua cladiri (reprezentante comerciale) de culoare gri. Se urmeaza indicatorul verde spre Kulata, virand la dreapta (imediat dupa cladirile gri), intrand astfel pe tangenta de nord a Sofiei. Tot timpul va trebui sa urmati indicatoarele pe care scrie Kulata si in max 15 min veti ajunge in celalalt capat al orasului, continuand drumul spre granita cu Grecia.
Intrare pe tangenta de nord a Sofiei 08:15 – Iesire de pe tangenta de nord a Sofiei 08:23 – 14 km
Iesire de pe tangenta de nord a Sofiei 08:23 – intrare pe Autostrada A6 08:30 = 9 km
Atentie: la 7 km distanta de intrarea pe A6, camere radar fixe inainte de intrarea in tunel
Intrare pe Autostrada A6 08:30 – Benzinarie Shell cu Mc’Drive 08:44 = 26 km
Benzinarie Shell cu Mc’Drive 08:44 – Dupnitsa 08:56 = 24 km
Atentie: camere radar fixe (sau de citire a vignetei), la intrarea, respectiv iesirea din Dupnitsa
Dupnitsa 08:56 – Iesire de pe Autostrada spre Blagoevgrad 09:13 = 36 km
Atentie: Echipaj de politie cu echipament radar la 9 km distanta de iesirea de pe A3 (dupa Blagoevgrad). Camera radar inainte de Zelenitza (la 13 km distanta dupa iesirea de pe Autostrada)
Iesire de pe Autostrada spre Blagoevgrad 09:13 – Kresna 09:47 = 42 km
Kresna 09:47 – Strumyani 09:59 = 12 km
Strumyani 09:59 – Sandanski intrare 10:07 = 11 km
Sandanski intrare 10:07 – OMV Sandanski 10:09 = 2 km
PAUZA: 14 min (alimentare cu carburant la OMV)
OMV Sandanski 10:23 – Vama Kulata/ Promachonas 10:35 = 21 km
3) GRECIA: Vama Promachonas – Pod mobil Lefkada Town= 489 km (Total: 5h 28min)
PAUZA: 3 min (asteptare in vama + control vamal)
Vama Promachonas 10:38 – PTA 1 10:44 = 2 km (Legenda: PTA = Punct Taxare Autostrada in Grecia)
PTA 1 = 2,4 eur
Atentie: Dupa PTA 1, urmeaza o portiune insemnata de drum cu asfalt mai vechi, de proasta calitate
PTA 1 10:44 – Bifurcatie Serres/ Salonic 11:05 = 35 km
Atentie: La aprox. 11 km distanta de aceasta bifurcatie, urmeaza o portiune de 10 km de drum ingustat, dupa care un drum expres foarte bun dpdv calitativ, pana la Salonic
Bifurcatie Serres/ Salonic 11:05 – Iesire de pe E79 spre autostrada A2 (E90) 11:38 = 63 km
Iesire de pe E79 spre autostrada A2 (E90) 11:38 – Iesire de pe A2 pe A1 spre Atena/ Katerini 11:43 = 8 km (urmati indicatoarele de Atena)
Iesire de pe A2 pe A1 spre Atena/ Katerini 11:43 – PTA 2 11:57 = 28 km
PTA 2 = 1,2 eur
PAUZA: 6 min (asteptare la o coada dispusa pe cate 6 randuri de masini, pentru plata taxei de autostrada)
PTA 2 12:03 – Jonctiunea cu E90 12:07 = 10 km (iesire de pe E55 pe E90 spre Kozani/ Veria)
Jonctiunea cu E90 12:07 – PTA 3 12:37= 61 km
PTA 3= 2,4 eur
Atentie: Traseu mai dificil, prin munti, sinuos si cu multe tunele (am povestit aici)
PTA 3 12:37 – Meteora 13:10 = 74 km
Meteora 13:10 – PTA 4 13:33 = 37 km
PTA 4 = 2,4 eur
PTA 4 13:33 – Metsovo 13:39 = 9 km
Metsovo 13:39 – Zagori 13:48 =18 km
Zagori 13:48 – Iesire de pe Egnatia Odos (A2/ E90) spre Preveza (E951) 14:00 = 22 km
Iesire de pe Egnatia Odos (A2/ E90) spre Preveza 14:00 – Popas turistic/ cafenea 14:03 = 3 km
PAUZA: 25 min
Popas turistic/ cafenea 14:28 – Filippiada 15:06 = 49 km (se va urmari indicatorul Preveza)
Filippiada 15:06 – Preveza 15:42 = 48 km
Preveza 15:42 – Tunel subacvatic pt trecere in Lefkada 15:45 = 2 km
Taxa tunel = 3 eur
Tunel subacvatic pt trecere in Lefkada 15:45 – Pod mobil acces Lefkada Town 16:03 = 20 km
Atentie: Trebuie sa luati in calcul faptul ca, din acest punct al insulei si pana in localitatile in care veti fi cazati, veti mai parcurge inca 25-30 sau chiar 40 de minute (de exemplu, pana in statiunile Nidri sau Vasilliki), in functie si de aglomeratia din insula.
4) Pod mobil Lefkada Town – Lygia (localitatea cazarii) = 7km (Total: 22min)
PAUZA: 11 minute (asteptare la semafor pod mobil – intrarea in Lefkada Town)
Pod mobil acces Lefkada Town 16:14 – Cazare in Lygia 16:25 = 7 km
Facand un scurt rezumat al Traseului Romania (acasa) – Lefkada (Lygia), obtinem urmatoarele date:
Total traseu: 81 km (RO) + 507 km (BG) + 489 km (GR) + 7 km (Lefkada) = 1084 km
Total durata: 12h 50min (12h 28min pana la Podul mobil de la intrarea in Lefkada Town)
Sofat efectiv: 11h 23min
Intarzieri in vama: 15 min
Pauze/ asteptari la cozi (taxa autostrada, pod mobil): 1h 12min
Taxa pod Giurgiu = 13 lei
Vigneta Bulgaria = 30 leva (~15 eur)
Total taxe autostrada Grecia: 3 x 2,4 +1,2 = 8,4 eur
Taxa tunel acces insula Lefkada: 3 eur
Etapa a II-a: Insula Lefkada – Insula Thassos
Pentru ca noi ne-am respectat traditia de a ne rezerva doua zile de rasfat si-n insula noastra de suflet, Thassos, evident ca si traseul nostru spre casa a suferit „mici” modificari. 😛 Pentru cei interesati, las aici detaliile acestuia, mai ales daca doriti sa faceti o comparatie intre:
- traseul spre/ dinspre Lefkada, varianta Fteri-Filippiada-Preveza (E951)
- traseul spre/ dinspre Lefkada, varianta Preveza – Igoumenitsa (E55)
Lygia 06:09 – Pod mobil Lefkada 06:18= 7 km
Pod mobil Lefkada 06:18 – Intrare pe E55 06:37 = 21 km
Taxa tunel = 3 eur
Intrare pe E55 16:37 – Iesire de pe E55 (scurtatura spre Egnatia Odos E90) 07:19 = 67 km
Iesire de pe E55 07:19 – Intrare pe Egnatioa Odos (E90) 07:24 = 7 km
Intrare pe Egnatia Odos (E90) 07:24 – PTA 1 07:42 = 37 km
PTA 1 07:42 – Iesirea de pe E90 spre Ioannina sau Preveza 07:53= 21 km
Atentie! Acesta este punctul in care se despart cele doua variante de traseu amintite mai sus:
- Iesirea de pe E90 – Podul mobil de acces in Lefkada Town: 122 km parcursi dupa-amiaza in 1h 38min de sofat efectiv (varianta Fteri-Filippiada-Preveza)
- Podul mobil de acces in Lefkada Town – Iesirea de pe E90 spre Preveza: 153 km parcursi dimineata (fara aglomeratie) in 1h 35 min de sofat efectiv (varianta Preveza – Igoumenitsa)
Personal, nu imi pare rau absolut deloc ca am optat pentru prima varianta. Daca ar fi sa mai mergem vreodata in Lefkada, probabil ca tot pe aceasta as alege-o: e si mai scurta dpdv al numarului de km si mult mai pitoreasca. 😉
Iesirea de pe E90 spre Ioannina sau Preveza 07:53 – Metsovo 08:15 = 40 km
Metsovo 08:15 – PTA 2 08:22 = 13 km
PTA 2 08:22 – Iesire spre Meteore 08:40 = 37 km
Iesire spre Meteore 08:40 – PTA 3 09:11 = 71 km
PTA 3 09:11 – Veria 09:24 = 25 km
Veria 09:24 – Platanos Rest Area 09:37 = 31 km
PAUZA: 20 min
Platanos Rest Area 09:57 – Iesire de pe A2/ E90 pe A1 10:00 = 5 km
Iesire de pe A2/ E90 pe A1 10:00 – Iesire de pe A1 pe E90 10:19 = 36 km (spre Serres/ Kavala)
PTA 4 = 1,2 eur
Iesire de pe A1 pe E90 10:19 – PTA 5 10:32 = 25 km
PTA 5 10:32 – Iesire de pe A2 spre Keramoti (dupa Kavala) 11:33 = 131 km
PTA 5 + PTA 6 = 2,4 + 2,4 = 4,8 eur
Iesire de pe A2 spre Keramoti (dupa Kavala) 11:33 – Keramoti (ferry) 12:00 = 31 km
Rezumat Traseu Lefkada – Thassos:
Total traseu (Lygia – Keramoti): 605 km
Total durata: 5h 51 min
Sofat efectiv: 5h 31 min
Pauza: 20 min
Total taxe (pod mobil Lefkada/autostrada) Grecia: 3 + 5 x 2,4 + 1,2 = 16,2 eur
Etapa a III-a: Insula Thassos – Romania
Deoarece nu imi place sa ma repet, cine este interesat de acest traseu poate citi articolele mele din anii trecuti, in care l-am descris in detaliu, respectiv:
- Thassos – Romania (varianta Makaza – Pasul Shipka)
- Thassos – Romania (varianta Makaza – Pasul NaRepublika)
Daca ar fi sa fac totusi un Rezumat al Traseului Thassos – Romania (varianta Pasul Na Republika), parcurs in vara lui 2016 acesta ar fi urmatorul:
Total traseu (Keramoti – Giurgiu): 498 km
Total durata: 6h 16 min (Keramoti 09:04 – Vama Giurgiu 15:20)
Sofat efectiv: 5h 46 min
Pauze + intarzieri vama: 30 min (2 min Makaza, 7 min OMV Haskovo, 8 min OMV Policraishte, 10 min vama Russe, 3 min Pod/ vama Giurgiu)
Total taxe autostrada Grecia: 2,4 eur
Taxa pod Giurgiu: 2 eur
Control trafic: echipaj politie sub podul aflat la 7 km distanta de Makaza (spre Kardzali), radar la iesirea din Haskovo, camera radar la LukOil-ul de dinainte de Stara Zagora (restrictie de viteza cum cobori de pe podul care traverseaza A1), camera radar fixa cu 13 km inainte de intrarea in Russe
Ce ar mai fi oare de adaugat?
Poate faptul ca am folosit la maxim aplicatia Waze, atat spre/ dinspre Lefkada, cat si in insula, atunci cand eram chititi pe cautat de plaje mai mult sau mai putin accesibile. Am avut pe bord si GPS-ul din dotare, doar ca acesta nu recunostea intotdeauna toate drumurile pe care rulam. De exemplu: tangenta de nord a Sofiei era o mare enigma pentru el, de parca am fi circulat prin balarii si nu pe ditamai autostrada, cu trei benzi pe sens. 😀
Sper ca experienta noastra greceasca din vara lui 2016 sa va fie de ajutor in planificarea calatoriilor voastre viitoare, itinerarul de mai sus fiind tocmai bun de printat! Ramane ca fiecare dintre voi sa-si aleaga cea mai buna varianta de traseu de a traversa Bulgaria spre Grecia (Sofia, Makaza sau Svilengrad), potrivita destinatiei si nevoilor personale.
18 Comentarii
Felicitari , Alinuta !
Un excelent repotaj despre traseul spre Lefkada via Sofia !
Exact si precis , cu toate detaliile necesare !
Voi mai scrie detalii , privind construirea sau deschiderea unor noi bucati de autostrada de pe acest traseu !
Multumesc din suflet, Ionut!
Te asteptam cu noutati pentru toti cei interesati! 🙂
Felicitari pentru articol, foarte util si complet 🙂
Buna Mirela!
Multumesc frumos pentru aprecieri!
Sper sa fie de folos… 😛
O informatie despre construierea podului Giurgiu – Ruse 2
http://i.imgur.com/6bsPOx0.jpg
„ The Romanian Vacation Led To a Record on Dunav Most Border Checkpoint
The five-day Romanian vacation from 1 to 5 June led to absolute record on the Dunav most border checkpoint at Ruse, the BGNES correspondent in Ruse reported.
Trough the checkpoint have passed 4 times more cars than usual, as the number reached 6000 for 24 hours. Usually there are between 1200 and 1500 cars, and in the most rush period the maximum was 4000 for 24 hours. Buses were 70, compared to the usual 20-25.
Because of the high number of cars, which were going back from a vacation back to Romania, late yesterday in the border checkpoint area there were lines for kilometers. The police and border intervention was needed, who tried to ensure the passing as fast as they could. There were 4 routes enabled for cars treatment, and the trucks were going one by one. The situation went back to normal by 2 o’clock this morning.”
Informatii http://www.novinite.com/articles/180650/The+Romanian+Vacation+Led+To+a+Record+on+Dunav+Most+Border+Checkpoint#sthash.gOilqsKa.dpuf
„… The construction of a second bridge over the Danube in Rousse is an extremely important project, as well as the commissioning of the two new border checkpoints on the land border, which are fully finished, Zaharieva said.”
si http://www.novinite.com/articles/180665/Bulgarian+FM%3A+%27Bulgaria+and+Romania+Must+Continue+the+Co-Operation+on+Shared+Issues%27#sthash.GhI4cxbq.dpuf
Este in plan sa se construiasca Giurgiu – Ruse 2
Noul pod ar fi parte integrată din viitoarea autostradă A8 Ruse – Veliko Tarnovo, ce va funcționa ca și ocolitoarea a orașului Ruse.
http://www.dunavmost.bg/Images/728_416/7/795a9afc8ef04ff98fbf8e38eddd76eb.jpg
https://c7.staticflickr.com/9/8407/30167439982_279d4e76e8_o.jpg
Conform înțelegerilor anterioare podurile ce se vor face între România și Bulgaria vor fi: Călărași – Silistra (dorit de bulgari și construit tot de ei); Turnu Măgurele – Nicopole (dorit de noi, deci pe bani noștri) și Giurgiu – Ruse II (construit în comun).
Acestea sunt doar acorduri, mai mult politice și declarative, va trece multă apă pe Dunăre până când se va mișca ceva. Bulgarii măcar caută finanțare pentru cel de la Silistra, chiar și prin sistemul PPP.
Multumim mult, Ionut! 🙂
Frumoasa „incursiune”!
Anul trecul in jurul datei de 21 iunie (primul week-end fin vacanta de vara a elevilor) am stat mai bine de doua ore la punctul de frontiera din Promachonas din cauza aglomeratiei. Coloana de masini se intindea pe vreo cativa km.
La mai multe vacante in Grecia
Asa este!
S-a discutat fff mult in acea perioada si stiu ca am facut avertizari personale in acest sens… 😉
Ideea era ca aceeasi situatie a existat in aproape toate vamile bulgaro-grecesti, exceptie facand cea de la Svilengrad – Ormenio, fapt pentru care am scris acest articol, care ar putea fi de ajutor celor interesati: http://www.jurnalulalinutei.ro/traseul-spre-thassos-samothraki-via-svilengrad-ormenio-varianta-pentru-week-end/
Multumesc asemenea pentru urari! 🙂
Autostrada Struma (A3), lot 3.3 Kresna – Sandansky
Stadiul autostrazii la 19 iunie 2017
https://c1.staticflickr.com/5/4281/35395301926_3a431cf0a7_o.jpg
– Lot lot 3.3 Kresna – Sandansky, în construcție, destul de avansat, doar o porțiune de lângă lot 4 ( Sandansky -Kulata ) este neatacată (descărcare arheologică);
– Lot 3.1 Blagoevgrad – Krupnik, are ca termen de începere a construcției 1 august 2017, momentan ceva descărcări arheologice;
– Lot 3.1 Blagoevgrad – Krupnik,, are licitarea suspendată;
– Lot 3.2 Krupnik – Kresna, situația sa este încă incertă, sunt multe contre asupra traseului, poate la anul să se rezolve problemele, dacă nu se dorește transferarea fondurilor UE pe A8 Ruse – Veliko Tarnovo.
Traseu Lot 3.2 Krupnik – Kresna
http://www.segabg.com/pic/12513/863156-l.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=NG_RRaZI7mI
Ultimele noutăți de pe la bulgari:
1. Pe data de 31 august s-a început construcția efectivă a lotului 3,1 Struma (Blagoevgrad – Simitli). Lotul are 12,6 km, dar este cam ciudat. La ora actuală se lucrează cu autorizație doar pe 6 km, aceștia fac parte din ocolitoarea orașului Blagoevgrad. Aceștia vor pute fi folosiți la finalizarea lucrărilor, restul de 6,6 km sunt după tunelul Zheleznitsa. Există noduri la ambele capete, dar de când a fost licitat s-au schimbat multe. Adică încă nu se știe cum se va lega de lotul 3,2 Krupnik – Kersna, acesta suferind mai multe modificări, dar încă nu este nimic stabilit încă.
http://www.citybuild.bg/uploads/images/201708/Lot_3_Struma_.jpg
http://www.api.bg/files/1715/0418/8225/Photo_Struma-31.08__3.jpg
http://www.api.bg/files/8315/0418/8224/Photo_Struma-31.08__2.jpg
Mai multe info și poze la aceste link-uri:
http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/zapochna-izgrazhdaneto-na-oshe-126-km-ot-am-struma/
http://citybuild.bg/news/izdadoha-razreshenie-stroezh/35256
http://www.novinite.com/articles/182865/Construction+of+6-km+Stretch+of+%27Struma%27+Motorway+Will+Begin+Today
2. Pe 1 septembrie a fost relansată licitația pentru construcția lotului 3,1 Struma, tunel Zheleznitsa, lotul are 4,3 km. Pentru a eficentiza mai repede licitația, cât și construcția, acest lot a fost împăarțit în trei sub diviziuni ce se vor licita separat. Subdiviziunea 1 este de 720 m și cuprinde construcție căi de rulare și portalul nordic al tunelului, termen contractual 600 zile; subdiviziunea 2 este de 2,18 și va cuprinde construcția a tunelul, plus portalul sudic și heliport, termen contractual 1060 zile; subdiviziunea 3 este 1,4 km doar cale de rulare, termen contractual 660 zile. Termenul de depunere a ofertelor este de 19 octombrie 2017, iar valoare de lansarea a ofertelo pe întragul lot este de 250 mil leva fără TVA (aproximativ 130 mil euro fără TVA)
Mai multe info la acest link:
http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/otkrita-e-obshestvenata-porchka-za-proektirane-i-stroitelstvo-na-tunel-zheleznica-na-am-struma/
3. Pe data de 11 septembrie va începe dezbaterea finală pentru stabilirea traseului lotului 3,2 Struma, Krupnik – Kresna. După această dezbatere se dorește obținerea acordului de mediu și începerea pregătirilor pentru licitați. Termenul limită dorit pentru construcția acestui lot este 2019-2020 cel mai târziu.
Sunt mai multe variante de traseu:
https://s19.postimg.org/u3b5etuv7/phplwiv6s_559x-.jpg
https://s19.postimg.org/ynxbtrekj/phpf1q7u3_559x-.jpg
https://s19.postimg.org/rw6wqwpkz/phptsljc4_559x-.jpg
https://s19.postimg.org/7njj56q9v/phpugj8vo_559x-.jpg
Mai multe info la acest link: https://offnews.bg/ikonomika/eto-gi-pette-varianta-na-trase-prez-kresnenskoto-defile-662652.html
Premierul bulgar Boiko Borisov anunţă construcţia unui nou pod Giurgiu-Ruse, fără cheltuieli publice
Premierul bulgar Boiko Borisov a anunţat că România şi Bulgaria vor discuta la o şedinţă interguvernamentală, în octombrie, construcţia unui nou pod peste Dunăre. Construcţia nu va necesita cheltuieli publice, deoarece va fi finanţată de taxa de trecere, a precizat el duminică, potrivit site-ului novinite.com.
Articol de pe Economica.net
http://www.economica.net/premierul-bulgar-boiko-borisov-anunta-constructia-unui-nou-pod-giurgiu-ruse-fara-cheltuieli-publice_143262.html
Foarte util si detaliat.
Felicitari si multumesc.
Cu multa placere! 😛
Multumesc din suflet pentru feedback!
Sper sa va fie de folos… 😉
Buna ziua. Stima si respect, mii de multumiri si felicitari. In fata frumosului, a bunului simt, a competentei, cu sinceritate, ma plec.
Bună dimineața!!! 😊
În primul și în primul rând vreau să vă cer mii de scuze pentru întârzierea răspunsului meu, însă am avut niște probleme de sănătate care m-au ținut la pat, departe de calculator sau blog.
Apoi vreau și eu să vă mulțumesc din suflet pt cuvintele dvs atât de calde, poate cel mai frumos feedback primit până acum de “Jurnalul Alinuței”!!! ❤️
Acest lucru mă motivează să merg mai departe și să nu mă las influență de comentarii rautăcioase (primite pe unele grupuri de Travel), cum că “ce atâta traseu, atâta vreme cât s-a inventat GPS-ul?!?” ☹️
Da, și noi avem mereu la bord si GPS și aplicația Waze, ba chiar și GPS-ul mașinii, dar care nu imi spun niciodată (în timp real) de unde ar putea “răsări” o mașina cu Radar, ce schimbări au mai avut loc în materie de taxe de drum, autostradă, drumuri vălurite, decopertate etc etc etc.
Ignorând astfel de “minți luminate” și forme fără fond, mulțumesc încă o dată pentru sinceritatea aprecierilor dvs, în speranța că, pe viitor, am să vă pot fi de folos și cu alte articole de acest gen.
Toate cele bune și multă sănătate vă doresc!!! 👍
Buna, Alina! Si eu ma documentez de zor, cu multumiri pentru munca enorma din spatele acestui articol. Chiar ma gandeam cand citeam, banuiesc ca pe drum stai mereu pregatita pentru poze si luat notite, mi se pare obositor.
Plecam si noi in 10 zile in Lefkada, unde am rezervat 7 nopti, apoi mai am o marja de 3 nopti pe care o tot rasucesc in toate directiile:)
Buna Bianca! 🙂
Spre rusinea mea, cred ca a trecut si „mama vacantei” tale in Lefkada, pana am reusit sa iti raspund eu… 🙁 Din cate observ, atunci eram in concediu in Grecia (Sithonia) si nu am intrat pe blog, apoi au urmat cateva zile de treaba pe acasa si iar am plecat o saptamana in vacanta, de data asta la Londra. Abia azi am reusit si eu sa mai intru pe aici sa vad ce se intampla…
SPER din tot sufletul ca ati avut parte de un concediu de vis in Lefkada (multumesc din suflet pentru aprecieri)!!! :*
Buna!
Am vizitat Lefkada in ultima decada din august, nu a trecut atat de mult timp:)) am vazut apoi ca erai in concediu si tu. Mi-a placut mult de tot Lefkada, ma pregateam de ceva ani pentru vizita asta, prima insula cu pietre pe care am ajuns. De bunavoie chiar:) si din multa curiozitate, prea era laudata. Pe buna dreptate zic eu, noi am avut noroc de vreme perfecta, cazare f buna, asa ca, in final, am prelungit inca 2 nopti tot in Lefkada, am schimbat doar zona, ne-a convins mica plaja de nisip din Pondi sa ramanem acolo.
In Sithonia nu am mai fost de cativa ani, voi reciti cu placere pe unde v-ati plimbat, iar Londra sta pe lista de ceva timp, doar ca nu ma pot decide sa “sacrific” vara pentru city break.