Sper ca v-am convins deja ca a ajunge cu masina personala in Austria nu mai e chiar asa mare filosofie. 😛
Dar oare stim ce sa facem din momentul in care i-am trecut granita, pentru a calatori in conformitate cu regulile de circulatie occidentale (scrise sau nescrise) si a evita amenzile foarte mari? Iata cateva sfaturi si situatii cu care noi ne-am confruntat de-a lungul incursiunilor noastre in aceasta tara!

Fie ca am folosit vechiul traseu Bucuresti – Viena (pe DN7/ E68, intre Deva si Arad), fie ca am mers pe noua sa varianta, pe E673/ A1 (urmand Autostrada dintre Lugoj si Timisoara), de fiecare data am avut grija sa plecam la drum foarte bine documentati:
- o parte din informatii le-am gasit pe site-ul oficial al MAE (Ministerul Afacerilor Externe), pe care obisnuiesc sa il vizitez inaintea fiecarei vacante, pentru a vedea daca exista vreo Alerta de Calatorie pentru destinatia respectiva si pentru a printa Conditiile de Calatorie afisate pe site;
- o alta parte din informatii le-am obtinut chiar in timpul primei noastre vacante la schi in Austria, de la persoane experimentate si obisnuite deja cu rigorile occidentale (carora le multumesc inca o data, si pe aceasta cale, pentru ajutorul dat! 😉 )
- si mai exista si o a treia categorie de informatii, cu care am venit in contact in decursul calatoriilor noastre, pe baza observatiilor directe.

Din punctul meu de vedere, cele mai importante lucruri pe care ar fi bine sa le stiti inaintea plecarii voastre in Austria ar fi urmatoarele:
1. Pe autostrazile din Austria nu se poate circula decat in baza unei vignete!
Fie ca o veti achizitiona de la ultima benzinarie Mol din Ungaria (amplasata pe Autostrada M1, cu 9 km inainte de granita cu Austria), fie ca o veti cumpara de la ghereta special amenajata in incinta primei benzinarii Shell din Austria (amplasata la aprox. 1 km distanta de granita cu Ungaria, pe Autostrada A4), achizitionarea vignetei austriece (Autobahn-Vignette) este primul lucru pe care trebuie sa il facem inainte de a porni la drum pe autostrazile din Austria. Aceasta este obligatorie si trebuie lipita de parbrizul masinii conform indicatiilor din desen (sub oglinda retrovizoare sau in partea stanga a parbrizului), pentru a putea fi scanata cu usurinta de catre aparatele fixate deasupra autostrazilor.
Cine nu respecta aceasta regula si este oprit de catre un echipaj al politiei, poate primi o amenda de 120 eur care trebuie platita pe loc!!! Iar cine nu plateste pe loc, risca sa achite ulterior o suma mult mai mare, cuprinsa intre 300 si 3000 de eur.
Tin sa mai precizez faptul ca vigneta poate fi achizitionata nu numai din benzinarii, ci si de la punctele de trecere a frontierei sau magazine de difuzare a presei.

2. Macar de teama amenzilor foarte mari, NU depasiti limita vitezei legale!
Chiar daca o sa ziceti ca nu ati vazut picior de politist pe autostrazile din Austria, credeti-ma ca ei exista si vegheaza foarte atent traficul. Din pamant, din iarba verde, te pomenesti cu ei pe laterala ca iti fac semn sa iesi de pe autostrada si sa te opresti in prima parcare, deoarece ai depasit limita de viteza. Aceasta se pedepseste cu o amenda in cuprinsa intre 70 şi 730 euro si, dupa caz, la o depasire a vitezei legale cu 40 km/h, permisul de conducere se suspenda pe o perioada nelimitata. Amenda trebuie platita pe loc politistului (cu cash sau cu card), in caz contrar oprindu-se o garantie (in bani sau in bunuri), amenda urmand sa fie stabilita ulterior de catre autoritatea administrativa locala pe raza careia s-a comis contraventia. Pentru abateri foarte grave ale regimului rutier, garantia ceruta de politist poate fi chiar autoturismul insusi.
Nu va „jucati” cu politia austriaca pentru ca nu e de gluma, iar incercarea de a o mitui poate avea urmari drastice! 🙁

3. Daca nu cunoasteti foarte bine drumul, NU va lasati cu toata greutatea pe pedala de acceleratie a masinii!
De un lucru sunt foarte sigura: veti fi extrem de incantati de calitatea drumurilor din Austria! 😀 Ei bine, pe cat sunt de frumoase, pe atat sunt de periculoase! Si-am sa va dau numai un exemplu…
Dupa ce treceti de Viena, spre Linz, Autostrada A1 poate deveni o adevarata capcana pentru cei care nu cunosc drumul. Ea serpuieste printre dealuri, avand foarte multe pante si viraje, iar viteza neadecvata a masinii, in conditii de drum mai grele (ploaie, zapada, ceata, polei), va poate scoate imediat din decor!!! Anul trecut am vazut doua asemenea accidente, care au blocat circulatia pentru mai bine de 2 h.
Sa va mai spun ca „protagonistele” au fost masini foarte puternice, cu numere de Romania, nici mai mult, nici mai putin de 5 bucati intr-un carambol??? 🙁
Deeeeci… sa aveti mare grija!

4. Respectati regula culoarului de urgenta, in caz de accident rutier!
Din nefericire, am asistand la doua astfel de situatii dramatice… Desi pe vremea aceea nu stiam absolut nimic despre regula rutiera austriaca, intrata in vigoare in ianuarie 2012, care impunea formarea unui „coridor de urgenta” ori de cate ori are loc o congestionare a traficului pe autostrazi sau sosele rapide cu doua benzi, noi am procedat exact asa cum au actionat si ceilalti participati la trafic, lasand astfel loc de trecere masinilor de interventie, indiferent daca acestea se aflau in apropiere sau nu. Pe un astfel de culoar, am vazut trecand spre locul accidentului doua salvari, doua echipaje de descarcerare, doua de politie, doua platforme cu carlig de ridicare masini si o masina de marcaj cu semnal luminos.

Si DA, am vazut si compatrioti de-ai nostri, care nu fac cinste numelui de roman, care s-au desprins din randurile masinilor civilizate si au incercat sa mearga in urma masinilor de interventie, ca deh, asa erau ei invatati de pe la noi: cum vad o masina de salvare in Bucuresti, cum HOP si ei in spatele ei, ca sa-i mai fenteze un pic pe fraierii care asteapta la semafor!!! 🙁
Oameni buni, nu trebuie sa uitam ca ne aflam intr-o tara civilizata care functioneaza dupa niste reguli de foarte mult bun simt! Daca vedeti ca toate masinile stationeaza pe autostrada, iar la un moment dat se creeaza un culoar printre masini (de obicei pe banda doi din trei sau intre benzile unu si doi, daca autostrada nu are trei benzi), ei bine, locul acela nu este pentru a trece „Maria Sa, smecherul de Romania”, ci pentru a face loc autoritatilor sa-si faca treaba si sa salveze vieti!!! 😉
Este o metoda foarte raspandita in Germania, Cehia, Slovacia si Elvetia, care mareste sansa de supravietuire a victimelor. Folosirea ilegala a acestui coridor, precum si obstructionarea masinilor de interventie in caz de urgenta se pedepseste cu amenzi in valoare de pana la 2180 euro.

5. Daca incetiniti brusc viteza pe autostrada folositi avariile!
In cazul aparitiei unei probleme pe autostrada (drum in lucru, ingustare drumului de la 2-3 benzi la una, STAU etc), cand sunteti nevoiti sa incetiniti brusc viteza, este obligatoriu sa folositi avariile, pentru a-l atentiona pe cel din spate, care poate ca vine cu o viteza 160 km/h, sa puna si el totusi piciorul pe frana, pentru a se evita un carambol.
6. Respectati cu sfintenie restrictiile de viteza de tip IG-L, afisate pe panourile electronice de deasupra autostrazilor!
Daca in timpul deplasarii voastre pe autostrazile din Austria (in special in apropierea oraselor mari, gen Viena/ Salzburg), veti vedea afisate pe panourile electronice de deasupra acestora niste restrictii de viteza, insotite de abrevierea IG-L (Immissionsschutzgesetz Luft), atunci sa stiti ca E MUSAI sa le respectati!!! Este vorba despre depasirea nivelului admis al poluarii pe acea portiune de drum, din cauza noxelor emise de autovehicule, care este masurat cu ajutorul unor senzori. Amenzile sunt coplesitoare, depasind 2000 eur, dat fiind importanta respectarii mediului inconjurator.
Bine de tinut minte!!!

7. Scaunul special pentru transportul copiilor care au o inaltime mai mica de 1,5m este obligatoriu!
Daca aveti copii pana in 14 ani, cu o inaltime mai mica de un metru si jumatate, atunci ei trebuie sa calatoreasca in scaune speciale, montate pe bancheta din spatele masinii. In caz de abatere, amenda depaseste valoarea unui astfel de scaun, asa ca va recomand nu numai sa il aveti la voi, ci sa il si folositi, pentru a evita neplacerile.
8. Aveti incredere in GPS-urile din dotare, atunci cand va solicita reconfigurarea traseului in situatiile de STAU!
Daca aveti un GPS bun, va sfatuiesc sa aveti incredere in el si sa nu faceti ca noi, anul trecut, cand nu am luat in seama prima recomandare a sistemului nostru de navigatie, care ne sfatuia sa ne reconfiguram traseul, din cauza unui STAU (blocaj in trafic). Ei bine, in acele conditii am stationat 2 h pe autostrada.
Dupa ce am realizat ca aparatul e ceva mai inteligent decat am crezut, atunci cand s-a ivit ocazia i-am urmat variantele ocolitoare si astfel nu am mai pierdut timp pretios in trafic.

9. In perioada 1 noiembrie – 15 aprilie, NU plecati in Austria fara anvelope de iarna!
10. Nu uitati acasa triunghiul reflectorizant, trusa de prim ajutor si vesta reflectorizanta!
11. Centura de siguranta pentru toti pasagerii, precum si folosirea luminilor de intalnire in timpul zilei sunt obligatorii!
12. In timpul mersului, nu va folositi telefoanele mobile decat utilizand dispozitive handsfree!
13. Este interzisa utilizarea detectoarelor de radar (amenda poate ajunge pana la 4000 eur, iar aparatele vor fi confiscate)!
14. Nu va parcati autovehiculele decat in zonele de parcare special amenajate!
15. In caz de nevoie, folositi toaletele publice cu acces gratuit, din parcarile special amenajate, de tip Rastplaz!
La cele din benzinariile de pe autostrazi, trebuie sa platiti o taxa de intrare in valoare de 0,50 eur.
16. Nu sofati sub influenta bauturilor alcoolice!
Pentru un nivelul de alcool in sange cuprins intre 0,05 si 0,079 la mie, conducatorul auto va primi o amenda in variind intre 150 euro si 5500 euro. La peste 0,08 la mie, permisul de conducere se suspenda.

Din toate cele enumerate mai sus, TREBUIE sa intelegem un singur lucru: indiferent de destinatiile noastre din Austria (sau alta tara occidentala), cu totii suntem obligati sa respectam legislatia locala, precum si regulile scrise si nescrise ale circulatiei pe drumurile publice din vestul Europei.
Haideti sa facem toate acestea in primul rand si in primul rand din motive de preventie si securitate a calatoriei, apoi din respect pentru ceilalti participanti la trafic si pentru tara vizitata si, nu in ultimul rand, pentru a nu mai intina numele Romaniei si a avea grija ca buzunarul nostru sa nu fie serios afectat!
Drumuri bune sa aveti!
40 Comentarii
Bine de stiut … Grabiti-va incet ! 🙂
Apreciem foarte mult efortul depus de a ne pune la dispoziție toate informațiile necesare unei calatorii intr- un trafic sigur si civilizat spre Austria .
Trebuie spus însă ca toate aceste reguli ne asigura noua o prevenție sporita la drum .Daca suntem prudenti in trafic în punctele cu risc ridicat de producere a accidentelor rutiere , daca respectam restricțiilor de viteza tip IG-L , ne protejam la maxima viața si de ce nu , chiar bugetul de vacanta ( aviz șoferilor care sunt tentați sa apese mai tare pedala de accelerație ! ) .
Va doresc tuturor calatorii cat mai frumoase , cu oameni bun alături si cu multe momente de fericire si răsfăț petrecute in vacante .
Iți mulțumim Alinuța pentru tot si speram ca fiecare călătorie a voastră sa se termine musai cu o frumoasa poveste de vacanta si un Happy -end ! 🙂
Felicitări si spor la scris in Jurnal ! @A.
Da, Adrian, chiar asa este! 🙂
M-am gandit ca poate printre cititorii Jurnalului vor fi si persoane care pleaca pentru prima oara in Austria si care au nevoie de un minim de informatii, care sa le asigure o calatorie usoara si fara evenimente neplacute.
Cat despre sporul la scris, ma chinui din rasputeri sa tin pasul cu blogul, timpul meu liber devenind un lux pe care mi-l permit din ce in ce mai rar. Avem o prima jumatate de an mai solicitanta dpdv familial… Dar sper ca totul sa reintre in normal incepand cu luna iulie si sa revin la frecventa postarilor cu care v-am obisnuit anul trecut. 😉
Pingback: Doi ani de „Jurnal…” - Jurnalul Alinutei
Nu am gasit in articol, chiar daca e mai vechi e bine de știut ca in Austria nu sunt permise camerele video de bord. De fapt problema e de privacy ca nu ai acceptul celor filmati etc. Poti filma in scop turistic dar mai bine nu iti bati capul cu ei. La fel si in Luxemburg. Nici google street view nu e functional in Oesterreich 🙂
Multumesc frumos pentru feedback, Cornel! 🙂
E adevarat, articolul e ceva mai vechi, insa la fel de adevarat este si faptul ca habar nu aveam de aceasta interdictie… E foarte bine de stiut, pentru cei interesati!
Noi nu folosim o astfel de camera video, dar in ultimul timp, sunt din ce in ce mai multi cei care le folosesc, date fiind probleme din traficul autohton…
Drumuri bune sa avem!!! 😛
Hello,
Foarte tare articoulu. Curand am fost si eu cu masina la Viena, (nu mai fusesem dim 2009 si pare ca multe s-au schimbat de atunci), autostada si prin RO( anyway tot in lumea a 3-a suntem, ani lumina in urma ungurilor….). Ce as vrea sa intreb este daca, se poate primi amenda de vignieta prin posta, in conditiile in care nu am fost oprit de vreun echipaj de politie, posibil filmat(posibil doar)? Ideea este ca inainte cu 1km sa intram in Austria era foarte mare coada si asa waze-ul ne-a bagat prin niste satuce dupa care am trecut granita spre Austria si am iesit cumva dupa benzinaria Shell de la intrare, astfel, pana la Parndorf am mers cca. 30 km pe autostrada, fara vignieta, dupa care am cuprarat de la benzinaria din Parndorf si am lipit-o in geam. Am intrebat tipul de la benzinarie si a zis ca nici o pb, tutul e ok, acum… voi ce parere aveti?
Multumesc mult,
Razvan
Foarte bune sfaturi, Alinuta! 🙂 🤙 As mai face 2-3 completari. 1- Chiar daca ai platit vigneta, pe unele autostrazi (de munte, mai ales) se pot plati diverse taxe suplimentare. 2 – Cat de „jmecher” ar fi cineva la volan in Romanica, este bine sa se abtina in a da flash-uri celui din fata pentru a i se elibera drumul…caci poate avea surprize foarte costisitoare; 3 – incercati sa pastrati o distanta rezonabila fata de masina din fata si sa nu va bagati „in fundul ei”, cum fac nemtii la greu…am vazut mega-caramboale din cauza asta si a unei frane bruste pusa de cineva din fata. 😁 P.S. Eu sunt unul dintre cei care si-au luat amenda de viteza intre Viena si Salzburg…dupa ce s-a tinut vreo 10 minute Politia dupa noi pana ne-a ajuns…fara sa stiu ca e Politie!
Paul… mii de scuze pt faptul ca iti raspund tocmai acum, dar nu am mai intrat pe blog de mai bine de doua saptamani! 😛
Am avut o perioada fff incarcata, apoi am plecat val-vartej spre destinatia noastra de anul acesta din Austria (cum s-ar spune: am recidivat). 😀
Noi (inca) nu am ajuns pe tronsoanele de drum care sunt taxate suplimentar (si la ce rau de inaltime am, nici nu cred ca vom ajunge asa curad 🙂 ). Acesta pbb ca este si motivul din cauza caruia nu am mai amintit de ele. Cat despre viteza, noi am preferat intotdeauna sa mergem cu cea legala (+/- 5kmph), lucru care ne-a scutit de complicatii inutile. 😀
Drumuri bune sa avem!!!
Pingback: Traseul Bucuresti – Budapesta – Ischgl si retur (februarie 2017) - Jurnalul Alinutei
Și mie îmi este de folos articolul ,mulțumesc frumos!
Cu multa placere! Ma bucur tare mult! 🙂
Bună! Felicitări pentru articol, mega util! Totuși as vrea sa te întreb dacă știi cumva, exista taxe suplimentare pe autostrăzile din Austria pe ruta Gyor-Strasbourg? Îți multumesc
Multumesc frumos pentru aprecieri! 😛
Din pacate, nu cunosc mai multe decat am scris deja… Alsacia este de fff multa vreme si pe bucketlistul meu (Colmarul e un vis care sper sa devina realitate si pt mine 😀 )!
Incearca sa faci o simulare de traseu pe viamichelin (din cate stiu afiseaza si taxele de autostrazi).
Toate cele bune!!! 🙂
Multumesc foarte mult pentru sfaturi! Foarte utile!
Mă bucur din tot sufletul dacă am putut fi de ajutor! 🤗
salutare
vreau sa fac si eu curand un drum Iasi – Linz cu masina si ma uitam ca ar fi undeva la 1300 de km
pe distatnta.ro imi da undeva la 14 ore … se poate face traseul asta intr-o singura zi fara oprire ? sau la orele alea se mai adauga sigur cateva ore in plus ?
ms
Buna Andy!
Sincera sa fiu, e destul de dificil de aproximat durata exacta a unui astfel de traseu…
Pe distanta.ro, de ex, pt. cei 1259 km sunt alocate 15h29min.
Totul depinde fff mult si de stilul de sofat, de gradul de oboseala a soferului si rezistenta sa la stres, dar mai ales de conditiile de drum! Astfel, pe o vreme ploioasa sau cu ninsoare cu siguranta si viteza de deplasare va fi mai mica, asa cum, de ex, nu te poti baza ca vei ajunge la destinatie la o anumita ora, atata vreme cat nu ai de unde sa stii prin cate situatii de STAU vei trece, lucru care te poate intarzia foarte multe ore.
Trebuie luati in calcul toti acesti factori si abia apoi sa decizi daca faci drumul dintr-o bucata sau cu o noapte intermediara undeva, pe traseu.
Toate cele bune iti doresc!
Salutare,
Urmeaza sa merg la viena si as dorii sa stiu cum se circula in aceasta perioada( iarna), romania viena. Multumesc
Buna Alin!
Banuiesc ca raspunsul meu e deja tardiv, dar de-o luna incoace problemele personale m-au tinut destul de departe de blog si-n imposibilitatea de a interveni la timp… 🙁
Noi am fost pe acest traseu NUMAI iarna si nu am avut niciodata niciun fel de probleme in ceea ce priveste circulatia pe drum! Ni s-a intamplat sa ne prinda si zapada/ viscolul si, chiar daca am circulat cu o viteza mai mica pe autostrada, deoarece mergeam in spatele utilajelor de dezapezire, tot am ajuns la timp (am pus fotografii si am povestit cate ceva aici: http://www.jurnalulalinutei.ro/traseul-bucuresti-viena-in-12h/).
Sper ca traseul Bucuresti-Viena a fost o experienta placuta pentru voi!
Drumuri bune sa avem! 🙂
Vreau sa ma lamuresc cu vinieta pe Austria pe un an am inteles ca este valabila inca o luna adica pana la sfarsitul lunii Ianuarie, am intrebat la intrare in Austria din Germania, dar am tot cautat pe net si nu scrie nicaieri.
Salut Cristian!
Hai ca mi-ai starnit curiozitatea si am cautat si eu pe net informatii despre acest subiect. Din pacate, nicio veste in acest sens!
Singura modificare ar fi cresterea taxelor de drum incepand cu 01.01.2019, tarife pe care le poti gasi aici: https://tsg-euroshell.ro/noutati/modificari-taxe-de-drum-2019-la-nivel-european/
Imi vine greu sa cred ca austriecii s-ar fi transformat peste noapte intr-o societate de binefacere si ca ar face „cadou” soferilor o luna in plus de valabilitate a vignetei anuale, avand in vedere ca au pastrat variantele de 10 zile si 2 luni… 😛
Sfatul meu ar fi sa-ti achizitionezi cea mai ieftina vigneta (9,2 eur inseamna aprox 2 beri la carciuma), decat sa risti vreo amenda de minim 120 eur!
Toate cele bune iti doresc!
Vinieta anuala in Austria este valabila maxim 14 luni, de la 1 decembrie a anului anterior pana la 31 ianuarie anul (nu in curs) ci urmator https://goo.gl/2dsvv7 Ca idee a darniciei statului austriac, orice salariu anual acolo se compune din 14 salarii lunare! 😉
In numele tuturor, multam’ fain pentru precizari!!! 🙂
Inca un sfat: nu folositi camerele auto de filmat. In Austria sunt interzise, amenda fiind intre 10000 si 25000 de euro.
Cand am pomenit despre acest lucru pe grupurile de Travel de pe Facebook, mi-au sarit toti „in cap”, cum ca n-ar adevarat… :))))
I-am lasat sa comenteze, iar eu am dezlipit camera de pe parbriz pe toata perioada concediului nostru din Austria (februariue 2019). Paza buna trece primejdia rea! 😉
Multumesc George!
Superr
Multumesc! 😀
Am venit la sf lunii aprilie din UK in RO si la iesirea din Austria catre Ungaria ne-a oprit un echipaj de politie si ne-a dat amenda 120 euro, pe motiv ca vignieta nu era lipita pe geam, ci doar atasata in geam. As vrea sa stiu daca pot face plangere undeva, intrucat consider ca s-au purtat abuziv in acest caz.
Buna Cristina!
Sincera sa fiu, nu am auzit un astfel de caz si regret enorm ca se intampla asa ceva tocmai in tara despre care credeam ca e corectitudinea intruchipata!
Chiar nu stiu carei instante te-ai putea adresa, poate ar trebui sa consulti un avocat bun… Nu stiu insa daca merita un astfel de demers, in sensul ca ar fi si foarte costisitor si ca probabil ar necesita prezenta voastra in Austria, plus ca va fi si foarte greu sa demonstrezi dupa atata timp ca vigneta era sau nu lipita in parbriz.
Poate o scrisoare trimisa Ambasadei lor de la Bucuresti ar mai lamuri putin situatia…
Chiar imi pare rau pentru ce ati patit! Sper sa citeasca cat mai multa lume comentariul tau, pentru a preveni cumva un astfel de abuz in viitor. 🙁
Toate cele bune va doresc!!!
Nu este nici un abuz, trebuie lipit pentru a fi vazut de camere.
Trebuie lipita pe parbriz, nu o sa ai nici un castig de cauza.
Ati folosit noua metoda cu vigneta digitala?
Salut Robert!
Nu, pana acum inca nu folosit vigneta austriaca digitala (doar pe cea ungureasca)! Din cat m-am documentat eu, se pare ca aceasta intra in vigoare abia dupa18 zile de la achizitionarea ei si nu este atat de populara printre soferi.
Noi am preferat (aproape) de fiecare data sa o cumparam de la ultima benzinarie Mol din Ungaria (cu cardul, fara aglomeratie sau stat la coada). Tot acolo facem si plinul la masina si, uneori, am luat si micul dejun la autoservirea din incinta (unde mancarea e proaspata si fff buna). Recomand!
Foarte interesant articolul mai ales pentru un debutant ca mine care peste o saptamana trebuie sa mearga in Austria. As avea o intrebare:Aplicatia Waze functioneaza in Austria?
Multumesc frumos, Liviu! 🙂
Daca destinatia ta finala va fi Viena, poate iti va fi de ajutor si din ultimul articol pe care l-am scris despre acest traseu: https://www.jurnalulalinutei.ro/traseul-bucuresti-budapesta-ischgl-si-retur-februarie-2017/
Cat despre Aplicatia Waze, sa stii ca ea functioneaza foarte bine in Austria, dar si in Italia, Franta, Spania, Bulgaria, iar in Grecia am gasit cu ajutorul ei plaje care nici nu apareau pe GPS. :)))))
Trebuie doar sa ai grija sa setezi inca de la inceput optiunea „Vignette HU” si „Vignette AT”, din meniul „Permise HOV, Taxe & Viniete”.
Calatorie frumoasa iti doresc! 😉
Multumesc pentru sfaturi. Destinatia finala este Felixdorf Niederosterich dar sfaturile sunt binevenite!
Cu stima,
Placerea a fost de partea mea! 🙂
Drumuri bune si numai calatorii minunate sa avem!!!
Buna ziua, toate sunt destul de clare, dar facind o simulare de traseu prin Austria cu Via Michelin am vazut scris ceva de taxa ecologica. Cautind pe internet am gasit ce este cu aceasta taxa si cit costa (39 euro)… pe linga vigneta, clar. Am intrat pe site-ul Umwelt-Pickerl.at si spune ca in Austria zonele ecologice nu sunt numai in orase ci si provincii, este chiar si o harta interactiva. Asta cu provinciile ma cam afecteaza cu orasele nu, ca nu aveam de gind sa intru in orase, doar tranzitez Austria. Deci ce este adevarat si ce nu?
Salut!
Din 2014 am mers in Austria in fiecare an (ultima oara in ianuarie 2020) si nimeni niciodata nu ne-a solicitat vreo astfel de vigneta (ecologica). Dupa ce am primit mesajul tau, m-am documentat putin pe site-ul indicat de tine unde am gasit urmatoarele pasaje: „The environmental badge is compulsory in Austria for trucks of category N1-N3” si „In the future, the badge requirement will most probably be extended to cars and busses”.
So… deocamdata chiar nu trebuie sa ne facem probleme! Fi sigur ca in momentul in care aceasta vigneta va intra in vigoare si pentru autorurisme, va vui tot internetul!!! 😉
Drumuri bune sa avem!