Interesul deosebit pe care l-ati acordat subiectului Traseul Bucuresti – Viena, al treilea cel mai citit articol de pe Jurnalul Alinutei, m-a determinat ca anul acesta sa revin cu ultimele noutati in ceea ce-l priveste care, sper eu, va vor ajuta sa ajungeti si mai rapid la destinatie. 😉

Daca in februarie anul trecut v-am prezentat numai drumul parcurs de noi pana in frumoasa capitala austriaca, anul acesta voi incerca sa va descriu in detaliu intregul traseu pana in statiunea montana Kaprun, inclusiv varianta de retur.

Traseu Bucuresti - Kaprun
Traseu Bucuresti – Kaprun

In prima zi a lui 2016, ne-a trezit dis de dimineata, ne-am umplut termosul cu cafea fierbinte si-am plecat la drum. Eram veseli si increzatori pentru ca, desi stiam ca este lung si obositor, la capatul lui ne asteapta o binemeritata vacanta cu copiii in Austria, in micuta statiune de schi Kaprun. De ce am ales sa batem atata cale pana acolo si care sunt motivele care ne-au determinat sa revenim in acelasi loc, v-am povestit deja intr-un articol special dedicat acestui subiect.

Traseul Bucuresti – Viena – Kaprun l-am facut aproape intotdeauna din doua bucati. Daca pana anul trecut am preferat sa poposim la Viena pentru o cazare intermediara, anul acesta am optat pentru Szeged la dus si Budapesta la intors.

Inca de la inceput as vrea sa va avertizez asupra unui lucru… Haideti sa lasam la o parte carcotelile si discutiile in contradictoriu referitoare la timpii obtinuti pe drum de X sau de Y, pentru ca datele „de intrare” difera de la o situatie la alta! Exceptand faptul ca unii dintre „comentatori” ori nu cunosc formula vitezei ori nu catadicsesc sa faca niste calcule elementare pe diversele tronsoane de drum, as vrea ca in cazul de fata sa aveti in vedere data la care a avut loc plecarea noastra. Se pare ca 1 Ianuarie este cea mai buna zi din an in care ai putea purcede la drum: soselele sunt atat de libere incat vei incepe sa te intrebi daca esti cu adevarat in Romania sau poate ca ai gresit tara!!! 😀 😛

Ca sa nu ne mai lungim cu vorba, iata asadar cam cum au decurs lucrurile pe drum si ultimele sale noutati:

Traseul Bucuresti – Szeged (01.01.2016)

09:16 Iesirea din Bucuresti (Soseaua de Centura) – 10:05 Iesirea de pe Autostrada A1 = 108 km
10:05 Iesirea de pe Autostrada A1 – 10:45 Rm. Valcea = 54 km
10:45 Rm. Valcea – 11:07 Benzinaria OMV (din Cozia) = 26 km
Pauza la Benzinaria OMV (din Cozia) = 7 min

Valea Oltului, libera ca niciodata, in data de 1 Ianuarie!
Valea Oltului, libera ca niciodata, in data de 1 Ianuarie!

11:14 Benzinaria OMV (din Cozia) – 11:56 Rondul cu benzinarii de dinainte de intrare pe Autostrada A1 (Sibiu-Deva) = 61 km
Pauza la Benzinaria Mol = 4 min (achizitionare vigneta Ungaria)
12:00 Rondul cu benzinarii – 12:04 Intrare pe Autostrada A1 (Sibiu-Deva) = 7 km

Avand in vedere ca intre km 270 si km 292 autostrada este inca in reparatii, am fost nevoiti sa facem un ocol, dupa cum urmeaza:

12:04 Intrarea pe Autostrada A1 (Sibiu-Deva) – 12:18 Iesirea de pe Autostrada A1 (spre Saliste) = 31 km
12:18 Iesirea de pe A1 (spre Saliste) – 12:37 Reintrarea pe A1 (spre Deva) = 24 km
RADAR in Apoldu de Sus!
12:37 Reintrarea pe A1 (spre Deva) – 13:11 Iesire de pe Autostrada A1 (spre Arad) = 76 km

Din acest punct al traseului am sporit atentia, deoarece intentia noastra a fost de a nu mai urma traseul clasic spre vama, pe E68, ci sa circulam pe lotul doi din tronsonul de autostrada Timisoara – Lugoj, dat in folosinta la sfarsitul lui decembrie 2015. Astfel, ne-am continuat drumul pe DN7, urmarind indicatorul de Arad, iar in localitatea Sacamas am virat stanga, urmand indicatorul de Lugoj.

13:11 Iesire de pe A1 (spre Arad) – 13:25 Sacamas (iesirea de pe E68 pe E673 spre Lugoj) = 19 km
13:25 Sacamas – 13:32 Dobra (cu RADAR in curba din centru localitatii) = 8 km

Portiunea de drum care mie mi s-a parut cea mai dificila si care poate pune in dificultate soferii in conditii mai grele de drum (ploaie, inghet, ceata, polei) este cea dintre localitatile Ohaba si Cosava.

Zona cu risc ridicat de accidente
Zona cu risc ridicat de accidente

Este vorba despre aproximativ 15 km de urcus-coboras, pe un drum de munte, sinous, pe care l-am putea compara cu cel de pe Dealul Negru sau chiar Pasul Rucar Bran. Deci… MARE ATENTIE!!!

13:32 Dobra – 13.53 Cosava = 25 km

Daca intalnesti tiruri intre Ohaba si Cosava - GHINION!!! :)
Daca intalnesti tiruri intre Ohaba si Cosava – GHINION!!! 🙂

13.53 Cosava – 14:08 Sens giratoriu pentru intrarea pe A1, spre Timisoara = 22 km

Aici urmeaza ultimul tronson de Autostrada dat in folosinta in Romania, asa ca sa nu va speriati daca GPS-ul vostru nu va recunoaste aceasta portiune de drum. 😀

14:08 Intrare pe A1 – 14:32 Timisoara (iesirea spre Aeroport) = 53 km
14:32 Timisoara (iesirea spre Aeroport) – 14:52 Arad/ Sanicolaul Mare = 44 km
14:52 Arad/ Sanicolaul Mare – 15:16 Vama Nadlac 2 = 46 km

Vama Romania - Ungaria 1 Ianuarie 2016
Vama Romania – Ungaria 1 Ianuarie 2016

Pauza de asteptare la coada in vama = 18 min

15:34 Plecarea din Nadlac 2 si intrarea pe Autostrada M43 (E68) – 15:59 Iesirea de pe M43 spre Szeged = 47 km
15:59 Iesirea de pe M43 spre Szeged (cazare intermediara) – 16:12 Parcare la Hotel Szeged = 7 km (ora locala 15:12)

Rezumat traseu Bucuresti – Szeged:

1) Lungime traseu Bucuresti – Szeged = 651 km + 7 km (de la M43 in centrul orasului) = 658 km, din care 405 km NUMAI PE AUTOSTRADA!!!
2) Sofat efectiv = 6 h 14 min + 13 min (de la M43 in centrul orasului) = 6h 27 min
3) Pauze = 29 min

Traseul Szeged – Kaprun (02.01.2016)

Welcome in Kaprun!!!
Welcome in Kaprun!!!

08:03 Plecarea de la hotelul din Szeged – 08:12 Intrarea pe Autostrada M43 = 6 km
08:12 Intrarea pe Autostrada M43 – 08:16 Iesire de pe M43 si intrare pe Autostrada M5 (E75), catre Budapesta = 8 km
08:16 Intrarea pe Autostrada M5 (E75) – 09:27 Iesirea de pe M5 si intrarea pe M0, spre Budapesta = 136 km
Pauza la o Benzinarie Mol = 7 min (alimentare cu combustibil)
09:27 Intrarea pe Autostrada M0 – 09:45 Intrarea pe Autostrada M1, spre Gyor =  32 km
09:45 Intrarea pe M1 – 10:55 Ultima benzinarie Mol din Ungaria (cu 9 km inainte de granita cu Austria) = 147 km
De la aceasta Benzinarie se poate achizitiona si vigneta pentru Austria.
10:55 Benzinaria Mol – 11:01 Granita austro-ungara = 9 km
11:01 Granita austro-ungara (intrare pe Autostrada A4) – 11:02 Benzinarie Shell = 1 km
Pauza la Benzinaria Shell = 13 minute (pentru alimentare combustibil, plata vigneta Austria, iar cine doreste o vizita la toaleta trebuie sa aiba pregatiti 0,50 eur 😀 ).
11:15  Benzinarie Shell – 11:25 Outletul de la Pandorf = 22 km

Spre Viena
Spre Viena

11:25 Outletul de la Pandorf – 11:44 Iesirea de pe A4 si intrarea pe S1, spre Linz = 36 km
11:44 Intrarea pe S1 – 11:55 Iesirea de pe S1 si intrarea pe Autostrada A21, spre Linz = 16 km
11:55 Intrarea pe A21 – 12:06 Parcarea intr-o zona Rastplatz = 18 km
Pauza intr-o zona Rastplatz = 7 minute
12:13 Plecarea din Rastplatz – 13:53 Benzinarie OMV pe A1 = 201 km
Pauza la Benzinaria OMV = 11 min

Dupa ce am plecat de la benzinarie, GPS-ul nostru ne-a avertizat ca este un „STAU” (blocaj in trafic) serios in zona Salzburgului, lucru confirmat si de postul de radio de tip „Info Trafic„, care din cand in cand ne mai „bruia” cu cate o avertizare. Desi nu prea intelegeam noi mare lucru in limba germana, au fost suficiente numele de orase, denumirea de STAU si durata lui de timp, ca sa ne reconfiguram traseul.

Ruta ocolitoare prin Thalgau
Ruta ocolitoare prin Thalgau

Nu stiu cum sunt GPS-urile voastre, dar al nostru ne-a oferit o ruta ocolitoare (pe Thalgau) care, nu numai ca a fost mai scurta cu aprox. 12 km, dar a fost si destul de lejera si foarte buna dpdv al calitatii drumului, ocolind astfel cu eleganta blocajul din zona Salzburgului. 😉

14:04 Plecare de la OMV – 14:33 Iesirea de pe A1 spre Thalgau (datorata STAU-ului de la Salzburg) = 62 km
14:33 Scurtatura prin Thalgau (de-a lungul lacului Wiestalstausee) – 14:58 Reintrare pe Autostrada (A10) = 28 km

Frumoasa zona Thalgau!
Frumoasa zona Thalgau!

14:58 Reintrare pe Autostrada (A10) – 15:59 Destinatie finala Kaprun = 79 km

Din pacate, nu am reusit sa-mi mai notez si momentul in care, in dreptul localitatii Bischofshofen, am iesit de pe autostrada (A10) si am intrat pe ultima bucata de drum spre Kaprun (B311). Probabil ca oboseala si nerabdarea de a ajunge la destinatie sunt de vina!!! 😛 Cert este faptul ca nu e vorba de un drum de mare viteza, ci unul presarat cu multe tuneluri si localitati, avand o lungime de aprox. 46 km si care necesita reducerea turatiei motorului.

Iesirea de la Bischofshofen
Iesirea de la Bischofshofen

Rezumat traseu Szeged – Kaprun:

1) Lungime traseu Szeged – Kaprun = 6 km (de la Szeged la autostrada) + 795 km = 801 km
2) Sofat efectiv = 9 min (de la Szeged la autostrada) + 7 h 09 min = 7 h 18 min
3) Pauze = 38 min

Traseul de retur Kaprun – Budapesta (09.01.2016)

08:00 Plecarea de la hotelul Kaprun – 08:05 Sens giratoriu spre Salzburg = 5 km
08:05 Sens giratoriu spre Salzburg – 08:41 Intrare pe autostrada A10, cu directia Graz  = 46 km

Salzburg - Graz
Salzburg – Graz

A fost pentru prima oara cand GPS-ul nostru s-a incapatanat sa ne duca acasa prin Austria pe alt drum decat cel clasic (via Salzburg – Linz – Viena). 😛 Desi nu am beneficiat de autostrada decat pe portiuni mai mici, acest traseu a fost unul lejer, neaglomerat si foarte, foarte pitoresc.

Frumusetea lui a fost principalul motiv din cauza caruia nu prea mi-am mai notat multe detalii in carnetel. Desi pana la granita austro-ungara am parcurs cu aproximativ 53 de km mai putin, timpul de sofat efectiv pe aceasta ruta a fost identic cu cel de la dus.

Frumusetea traseului Salzburg - Graz - Vama austro-ungara
Frumusetea traseului Salzburg – Graz – Vama austro-ungara

08:41 Intrare pe autostrada A10, cu directia Graz – 10:08 Parcare de tip Rastplatz = 120 km
Pauza = 5 min
10:13 Parcare de tip Rastplatz – 11:45 Intrarea pe S31 =  170 km
11:45 Intrarea pe S31 – 11:53 Iesire spre Neusiedl A. See = 15 km
11:53 Iesire spre Neusiedl A. See – 12:20 Intrare pe A4 (Viena – Budapesta) = 31 km
12:20 Intrare pe A4 (Viena – Budapesta) – 12:32 Granita austro-ungara = 23 km
12:32 Granita austro-ungara (intrare pe Autostrada M1) – 13:21 Benzinarie Shell = 107 km
Pauza la Benzinaria Shell = 20 minute (pentru alimentare combustibil, achizitionare lichid de parbriz si savurarea celor mai buni hotdogi din univers 😛 ).

Traseu Kaprun - Budapesta
Traseu Kaprun – Budapesta

13:41  Benzinarie Shell – 14:14 Intrare in Budapesta = 58 km
14:14 Intrare in Budapesta – 14:30 Parcare hotel Budapesta = 10 km

Rezumat traseu Kaprun – Budapesta:

1) Lungime traseu Kaprun – Budapesta = 575 km + 10 km (de la M1 in centrul orasului) = 585 km
2) Sofat efectiv = 5 h 49 min + 16 min (de la M1 in centrul orasului) = 6 h 05 min
3) Pauze = 25 min

Traseul Budapesta – Bucuresti (10.01.2016)

07:50 Plecarea de la hotelul din Budapesta (ora locala) – 08:10 Iesirea din Budapesta si intrarea pe Autostrada M5, spre Szeged = 12 km
08:10  Intrarea pe Autostrada M5 – 09:16 Benzinarie Mol = 139 km
Pauza la Benzinaria Mol = 4 min
09:20 Benzinarie Mol – 09:24 Iesire de pe M5 pe  M43, spre Nadlac 2 = 8 km
09:24 Intrare pe M43 – 09:53 Vama Nadlac 2 = 59 km

Ploaie torentiala in Vama Nadlac 2
Ploaie torentiala in Vama Nadlac 2

Pauza de asteptare la coada in vama = 5 min
Am trecut la ora Romaniei = 10:58

10:58 Plecare din Vama Nadlac 2 si intrare pe A1, spre Timisoara/ Lugoj- 12:00 Iesirea de A1, spre Deva (E673) = 142 km
12:00 Iesirea de A1 – 12:17 Cosava = 23 km
Radar in localitatea Dumbrava (la linia continua).
12:17 Cosava – 12:24 Cosevita = 7 km (incepe urcusul cu serpentine)
12:24 Cosevita – 12:31 Iesire din Ohaba = 8 km (coborare sinuoasa pana in Abucea-Dobra)

Traseul Lugoj - Cosava - Ohaba - Deva in conditii grele de drum
Traseul Lugoj – Cosava – Ohaba – Deva in conditii grele de drum

12:31 Iesire din Ohaba – 12:46 Sacamas, intrare pe DN7, spre Deva = 19 km
12:46 Sacamas, intrare pe DN7, spre Deva – 13:01 Intrare pe A1, spre Sibiu = 20 km
13:01 Intrare pe A1 spre Sibiu – 13:34 Iesire de pe A1 (ruta ocolitoare) = 76 km
13:34 Iesire de pe A1 (ruta ocolitoare) – 13:54 Reintrare pe A1 = 24 km
Radar in Apoldu de Sus.
13:54 Reintrare pe A1 – 14:09 Iesirea de pe A1, spre Rm. Valcea = 30 km

Autostrada A1, in zona Sibiului
Autostrada A1, in zona Sibiului

14:09 Iesirea de pe A1, spre Rm. Valcea – 14:14 Rondul cu benzinarii de dinainte de intrarea pe Valea Oltului = 7 km
Pauza de masa la Subway = 15 min
14:29 Rondul cu benzinarii de dinainte de intrarea pe Valea Oltului – 15:23 Calimanesti-Caciulata = 64 km
15:23 Calimanesti-Caciulata – 15:42 Rm. Valcea = 19 km
15:42 Rm. Valcea – 16:44 Intrare pe A1, spre Bucuresti = 60 km

Atentie MARE!!! Politia rutiera valceana a gasit o noua metoda de a-i prinde pe picior gresit pe vitezomani. Ei au instalat un aparat RADAR, intr-o masina neinscriptionata cu insemnele MAI, un Volkswagen de culoarea verde inchis. Cand am trecut noi, masina era amplasata pe o ulita din dreptul localitatii Ciutesti, cu spatele la DN7 si fereastra (din dreptul sensului de mers vizat) deschisa. La cateva sute de metri distanta, un alt echipaj, de data asta intr-o masina a Politiei Romane, avea clienti de nu le mai putea facea fata. Avand statie, noi am asistat la toate avertizarile si discutiile dintre soferi, iar frigider mai incarcat ca al celor de la politia rutiera valceana, nu cred ca am mai intalnit pana acum!!! 😀

Radar in miscare in Draganu.
16:44 Intrare pe A1- 17:34 Bucuresti, iesire pe Soseaua de Centura = 107 km

Rezumat traseu Budapesta – Bucuresti:

1) Lungime traseu Budapesta – Bucuresti = 12 km (din Budapesta la Autostrada)+ 804 km = 816 km
2) Sofat efectiv = 20 min (din Budapesta la Autostrada) + 8 h = 8 h 20 min
3) Pauze = 24 min

Traseu Nadlac 2 - Bucuresti
Traseu Nadlac 2 – Bucuresti

Rezumatul Traseului Bucuresti – Viena- Kaprun

Avand in vedere ca noi nu am parcurs acest traseu dintr-o bucata, ci ne-am abatut din drum la Szeged, respectiv Budapesta, calculul lungimii sale totale l-am facut luand in considerare doar punctele in care am iesit/ intrat pe autostrazi catre/ dinspre cazarile noastre intermediare, care nu prea au coincis. Din aceasta cauza, s-ar putea sa existe o diferenta de cativa km si maxim 5-10 min de sofat, fata de traseul pe care l-am fi parcurs direct, intr-o singura zi. De asemenea, asa cum am v-am precizat mai sus, la intoarcere am avut parte de un trafic normal in Romania, care a insemnat 50 de min in plus fata de varianta de la dus.

1) Lungime traseu Bucuresti – Viena – Kaprun (fara abaterile la cazarile intermediare)1446 km (la dus, pe varianta Linz – Salzburg) si 1379 km (la intors, pe varianta Graz)
2) Sofat efectiv (fara abaterile la cazarile intermediare) = 13 h 23 min (la dus) si 13: 49 (la intors)
3) Sofat efectiv (numai in Romania) = 5h 31 min (la dus) si 6 h 21 min (la intors)
4) Pauze = 1h 03min (la dus) si 49 min (la intors)

Taxe de drum:

  • vigneta pentru Ungaria o puteti achizitiona de la orice Benzinarie Mol din tara (la data de 01.01.2016, valoarea ei era de 47,01 lei/10 zile),
  • vigneta pentru Austria o puteti achizitiona ori de la ultima Benzinarie MOL din Ungaria, ori la prima Benzinarie SHELL din Austria (la data de 02.01.2016, valoarea ei era de 8,80 eur/10 zile).

Cateva sfaturi:

  • daca va hotarati sa va impartiti drumul spre/ dinspre Kaprun in doua bucati, ar fi de preferat ca in prima zi de sofat sa parcurgeti o distanta mai mare
  • va recomand ca la dus sa innoptati la Budapesta sau chiar la Viena, lucru pe care si noi l-am facut pana anul acesta (si daca nu era Noaptea de Revelion inaintea plecarii, am fi repetat experienta)
  • pentru intors, ati putea lejer sa ajungeti pana la Szeged/ Mako sau chiar Arad/ Deva (depinde de cat de rezistent e soferul 😉 ).

In articolul urmator am sa incerc sa va trec in revista cateva reguli elementare de calatorie pe autostrazile din Austria, asa ca stati pe aproape!!!

Vacanta placuta si DRUMURI BUNE tuturor!