Mereu iesita din tipare, iata ca nici de data aceasta nu am sa fac vreo exceptie… 😛 Prin urmare, m-am hotarat sa-mi incep Trip Review-ul experientelor noastre din superba Coasta Amalfitana, cu povestiri din ultima zi petrecuta acolo, respectiv cea de intoarcere acasa. A fost una de pomina, pe care ar fi fost si pacat sa o pastrez numai pentru mine, la cate invataminte putem trage din ea! 😉
Coasta Amalfitana a fost una din destinatiile aflate pe primele locuri in lista dorintelor mele – „once in a life time”!!! Imi doream fff tare sa ajung acolo si iata ca, dupa ani de asteptari, saptamana trecuta visul meu a devenit realitate.
Am petrecut 3 zile (pline) superbe intr-un loc pe care, pe buna dreptate, l-am putea denumi A Little Piece Of Heaven. Chiar daca trairile si emotiile de care am avut parte acolo au fost la superlativ, iata ca a sosit si momentul in care a trebuit sa ne luam „La revedere!” de la acea minunatie si sa ne indreptam pasii spre casa.
Ziua a debutat in forta cu tunete si fulgere care ne-au trezit inca de la 5 dimineata. Ploaia a fost singurul lucru de care ne-a fost teama pe tot parcursul sejurului nostru, mai ales ca toate previziunile meteo ne aratau ca in doua din cele 4 zile, probabilitatea de ploaie se situa undeva intre 20 si 80 %. Dar uite ca CINEVA acolo sus a fost de partea noastra si ne-a lasat sa ne bucuram de frumusetile Coastei, pastrand doar pentru ziua plecarii ruperea de nori. Si cand am afirmat asta, nu facut nici-o exagerare, rasaritul de soare fiind acoperit brusc de o perdea de nori si de o ploaie torentiala cu descarcari electrice atat de puternice, incat am ramas fara curent pentru mai bine de o ora. 🙂
Dupa ce am servit micul dejun, am decis sa ne facem bagajele si sa pornim deja spre Aeroportul Capodichino. Desi initial ne gandeam ca vom avea timp suficient sa dam o raita si prin Napoli sau sa mai facem o plimbare prin Amalfi (orasul cel mai apropiat de locul unde eram cazati), pe principiul „socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ”, am plecat in graba spre locul de returnare a masinii inchiriate de la Avis Rent-a-Car.
Cu cat ne apropiam de Napoli, cu atat ploaia devenea mai puternica, pana am ajuns sa nu mai vedeam la 5m in fata. Daca mai punem la socoteala si blocajul din trafic de dinainte de autostrada A3 si faptul ca am ratat intrarea spre Parcarea centrelor de inchiriere masini de la Aeroport, fiind nevoiti apoi sa facem un ocol de 3,5 km (reintrand pe autostrada, apoi prin oras si intr-un final acolo unde trebuia sa ajungem), ne-am felicitat ca nu am mai zabovit cine stie pe unde! Aviz amatorilor! 😉
Returnarea masinii nu a durat mai mult de 3-4 min, dupa care ne-am indreptat spre statia Shuttle Bus-ului care urma sa ne duca la aeroport. Desi erau doua microbuze stationate, ghinionul a fost ca exact in fata noastra sa se completeze numarul de pasageri si sa fim nevoiti sa asteptam minute bune pana cand acestea s-au intors sa ne ia de acolo.
Am ajuns in aeroport cu aproape o ora inaintea imbarcarii… Ne-am pus pe asteptat, aruncand din cand un cand cate un ochi pe panourile unde urma sa se afiseze numarul biroului de Check-In: 13! Recunosc ca, intr-o fractiune de secunda, mi-a trecut prin minte gandul: „De ce tocmai 13? Hmmm….” 😀
Am coborat si, cand am ajuns in dreptul biroului respectiv, am gasit deja o coada stufoasa, formata pe mai multe randuri, pana in dreptul dungii negre care delimita spatiul de asteptare de culoar. Ce sa va spun… ca intr-un sfert de ora nu am avansat nici macar 10 cm? Am inceput sa il urmaresc pe individul de la ghiseu… Era dintr-o cu totul alta poveste, miscandu-se in reluare: statea, te studia din cap pana in picioare, abia tasta la calculator, vorbea la telefon. Daca era vreun „cascat” care-si depasise numarul de bagaje pentru care platise sau numarul de kg admise, iesea de la ghiseu si il conducea pana la locul unde putea sa isi plateasca excedentul (departe de raza noastra vizuala). Imi zic atunci: „Buuuun, deci d-asta era numarul 13!” 😉
La un moment dat, se mai deschide un ghiseu. Tipic romanesc, in loc sa ne impartim intre cele doua in ordinea sosirii, ma uit siderata cum toata coada formata in spatele nostru a rupt-o la fuga catre noul ghiseu, asa ca ajunsesem din nou ultimii… 😀 Mai mult de atat: daca cineva putea sa mai fure fiecare cate un cm, doi, trei, zece din rand sau sa se strecoare in fata cuiva neatent, era MARE REALIZARE, simtindu-se mandri de noua isprava. Toata „distractia” a durat mai bine de o ora, privind cu nostalgie catre celalat rand, unde lucrurile se desfasurau absolut normal.
Reusim intr-un final sa ne lasam bagajul de cala si ne indreptam spre zona unde se efectua Controlul de Securitate. Toate bune si frumoase, dar pana acolo trebuia sa trecem de scanerul de bilete de avion. In stilul caracteristic zilei, nici aici nu am fost lipsiti de surprize, ramanand blocati in spatele unui individ caruia aparatul nu vroia sa ii scaneze codul de bare de pe telefonul mobil si pace! Omul tot facea incercari dupa incercari, ecranul telefonului i se innegrea, iar el nu isi dadea seama de asta. Partenera sa, care reusise sa treaca de scaner, striga disperata ca sunt impreuna si ca ea nu pleaca mai departe fara el. Show in toata regula! 😛
Am reusit intr-un final sa trecem si de acest hop, precum si de Controlul de Securitate, am mai cumparat „in goana calului” cateva suveniruri din Duty Free-ul aeroportului si, avand in vedere ca poarta de imbarcare (B15) era tocmai la Capatul Terminalului, abia am reusit sa ajungem acolo in timp. In difuzoare se tot auzea un apel cu un nume cu rezonanta italieneasca, dar recunosc ca nu i-am acordat atentie atunci.
Desi inca nu incepuse imbarcarea, coada era deja formata! Cred ca noi, romanii, am facut o pasiune din statul la cozi!!! 😀 Eu nu am sa inteleg niciodata care e rostul statului in picioare, pe minim 2-3 randuri, cu zeci de minute inainte de ora decolarii, cand este atat de confortabil si elegant sa astepti cuminte pe un scaun, pana la momentul potrivit. Ironia sortii a facut ca dupa trecerea de poarta imbarcarii, toata lumea sa astepte minute in sir intr-un holisor venirea shuttle bus-ului de transfer la avion. Deci nimeni nu pleca nicaieri de acolo, dar cu toate astea….. 😛
Urcam in autobuz! Dar nici acesta nu se misca de pe loc, datorita unor intarziati care inca nu se prezentasera la poarta de imbarcare. Pana la urma reusim sa ajungem in avion, exact la ora la care ar fi trebuit sa decolam.
Sa va mai povestesc cum persoane care aveau locuri rezervate in fata avionului s-au asezat la rand la scara din spatele avionului, reusind cu greu sa razbata si deranjand pe toata lumea de pe culoar pana au ajuns unde trebuie? Dar asta a fost nimic fata de ceea ce urma sa se intample… 🙂 Ne ocupam locurile, pregatindu-ne de zbor!
Nici n-apuc bine sa-mi prind centura, caci atentia mi-a fost captata de agitatia „doamnei” din fata mea, o femeie trecuta de 45 de ani: „Undi-îs punjili di vomitat? De ce nu îi niciuna aişi? Mie mi’i rău pi drum şi am nevoi’ di punji! Ia chemî o dom’şoară să mi-aducî câtiva!” Initial nu am inteles ce se intampla si chiar ma pregateam sa ii ofer punga mea. Tot ceea ce a urmat insa dupa acest moment m-a lamurit asupra situatiei… „Stai că le-am găsât! Doamnii…. şe mişi sânt!!! Mi’i nu-mi ajung!” M-am gandit ca probabil e la primul/primele ei zbor/uri si asa se manifesta emotiile. Doar ca toata aceasta agitatie era doar pentru ca atrage atentia, ca a inceput sa scormoneasca toate buzunarele scaunelor din fata, adunand toate pungile de acolo, dupa care s-a angajat intr-o conversatie interminabila, atat cu vecina de scaun, cat si cu cei din fata. Nu stiu daca se cunosteau sau nu, cert este doamnele mergeau la… Barlad!
Mi-am vazut de ale mele in continuare, asteptand ca stewardesele sa inchida usa avionului… lucru care intarzia sa se intample.
La un moment dat, vedem ca vine un al 3-lea shuttle bus, cu cele 5 persoane intarziate, dintre care o femeie care s-a asezat exact in spatele nostru. Doar ce si-a ocupat locul de la geam, ca a si deschis telefonul si s-a pus pe vorbit!!! Asa am aflat ca numele care tot era strigat in sala de asteptare era al ei, nume pe care ea nu si l-a recunoscut decat atunci cand a fost identificata la poarta de imbarcare. Ideea era ca in bagajul de cala avea o jucarie de 23 kg (OMG!!!!), iar acesta a fost dat jos din avion. Tuturor celor „n” persoane cu care a vorbit mai bine de o ora la telefon, le-a spus aceeasi poveste si a injurat si iar a povestit si iar a injurat, de mi se facuse lehamite de atata vorbarie (inclusiv cand avionul se deplasa spre pista).
Spectacolul nu s-a terminat aici!!! Unul din barbatii care intarziasera, s-a dus la stewardese sa le spuna ca si-a uitat telefonul in autobuz. Au urmat alte minute de asteptari, timp in care cineva de la sol a urcat in avion sa ne confirme ca in autobuz nu s-a mai gasit nimic.
Desi eram toti, nu intelegeam de ce usa avionul tot nu se inchidea. La un moment dat, am fost anuntati de catre o stewardeza ca mai erau asteptate niste documente de la sol. A sosit si cearceaful cu instructiuni (sau ce-or fi fost acelea), au inchis usa avionului, toata lumea (inclusiv stewardesele) asteptand decolarea. Si am asteptat… si iar am asteptat… insa avionul nu dadea semne de plecare!
Atunci ne-a vorbit comandantul aeronavei, care si-a cerut scuze pentru intarziere si care s-a plans ca italienii se misca foarte incet si inca nu au decuplat scara de imbarcare. Au urmat, bineinteles, alte minute de asteptari… Clar, aceasta nu era ziua noastra norocoasa 😀 , iar discutiile interminabile ale doamnelor din fata noastra, precum si convorbirile telefonice disperate ale intarziatei din spatele nostru se transformasera intr-un adevarat supliciu!!! 🙁
Avionul s-a pus in miscare… „Slava Domnului, plecam!!!”
Dupa o portiune in care a fost „in marsarier” si inscrierea lui pe directia capatului pistei se opreste din nou.
„Asteapta probabil permisiunea de decolare!” mi-am zis.
Dar uite ca n-a fost sa fie asa! Dupa alte 10 minute de asteptari, desi avionul s-a pus in miscare din nou, el nu a facut asta decat pentru a reveni la pozitia de imbarcare. Capitanul ne-a vorbit din nou, explicandu-ne ca atata neprofesionalism nu a mai intalnit niciodata: la bord ii aparea o eroare care ii indica faptul ca italienii uitasera o usa deschisa la cala, lucru care trebuia remediat de urgenta, pentru a nu avea probleme cu depresurizarea avionului!!! (O M G !!!)
Moaaaaa… Atat i-a trebuit! 😀
Si-au pus romancele noastre mainile in sold si au inceput sa urle ca din gura de sarpe:
„Aşa ni trebuii, că m-am luat dupe matuşa să merg cu Vizul!!! Cin-o mai merji vreodată cu Vizul vostru!!! Cea mai proastă companii! Ruşiniiii!!! Perd ‘otobuzul di Barlad! Șini imi mai dă mii acum banii pi bileti! O sa vă dăm in judecată, dom’şoară!!!”
Se uitau italienii la ele ca la circ!!! Pai cine (Doamne iarta-ma!) le-o fi pus sa-si rezerve bilete de autobuz la o ora distanta dupa aterizare. E adevarat, avionul zboara rapid, dar o marja de siguranta de 2-3 ore tot trebuie sa ne luam cand facem astfel de legaturi. Mi-era mie rusine de vociferarile lor, mai ales ca Wizz-ul chiar nu a avut nici-o vina in toata situatia asta, ajungand in Napoli fara intarziere. Dar cel mai tare m-a durut faptul ca acele doamne, la varsta lor, nu constientizau faptul ca ERA MULT MAI IMPORTANT CA NOI SA AJUNGEM IN SIGURANTA LA DESTINATIE, fara a avea probleme de depresurizare a avionului, decat faptul ca au pierdut ele 13 eur, cat costa un bilet de autobuz Bucuresti – Barlad. Jenant, trist, dar mai ales tragic ca multi dintre romani nu se vor schimba niciodata, indiferent de tara in care muncesc.
Comandantul a mai facut si alte precizari, dar cine putea sa mai auda ceva in vacarmul acela de nedescris? Ba mai mult, unul dintre pasageri a venit in fata avionul si a urlat la sefa de cabina, ca lui sa i se explice clar ce se intampla si care este situatia, ca nu a putut intelege nimic din ceea ce a spus pilotul intr-o „engleza foarte proasta”. De fapt, nu engleza comandantului era problema (care, sa fim seriosi, era fff ok), ci lipsa de educatie a unora, care nu inteleg ca in avion nu suntem in rata de Cuca Macaii sau de Vaslui, ci trebuie sa ne comportam dupa un anumit tipic, pentru ca lucrurile sa fie in regula si sa ajungem cu bine la destinatie.
Vorbitul la telefon in timpul rularii pe pista, iesirea la toaleta in timpul urcarii la altitudinea de croaziera (desi semnul de mentinere a centurii cuplate este inca aprins), mutarea pe locurile libere mai confortabile (si mai scumpe, bineinteles) sunt doar cateva din proastele obiceiuri ale compatriotilor nostri, pe care nu le-am vazut la nici-un strain langa care am calatorit vreodata.
Uitasem de toate: de teama mea de zborul cu avionul, de emotiile pe care le simteam cu putere in stomac inaintea imbarcarii, de vremea urata de afara, de facut poze, ba chiar si de gravitatea problemei tehnice despre care tocmai aflasem. Spectacolul de toata jena la care asistam m-a tinut „in priza” pe toata durata celor 75 de minute de intarziere pe care a avut-o pana la urma zborul! Capitanul s-a tinut de cuvant si ne-a dus acasa ca vantul si ca gandul, pe un alt culoar de zbor (si cred eu ca si la o alta altitudine), intr-o ora si 35 de minute ajungand la Otopeni, fara nici-un fel de alte probleme!
Dupa aterizare, aflandu-ma pe culoar pentru a iesi din avion, nu am avut cum sa nu observ cocina lasata in urma de catre pasagerii din fata (randurile 3, 4, 5): servetele aruncate pe jos, biscuiti striviti, revistele Wizz sfasiate in bucati mici. Regret ca am avut ambele maini ocupate, pentru ca tare mi-ar fi placut sa reusesc sa fac o poza mizeriei lasata in urma de unii dintre compatriotii nostri. Oare in ce secol vom reusi sa ne mai civilizam si noi? Oare cand o sa intelegem ca gunoiul nostru trebuie sa il luam cu noi si sa il aruncam acolo unde-i este locul si nu sa lasam totul in urma de parca ar fi trecut vandalii pe acolo???
Dezamagirea mea a fost crunta! Coincidenta a facut ca ieri sa citesc un articol scris pe aceeasi tema, doar ca intr-un stil mult mai haios. Vorba prietenei mele Larisa: „Cred ca e un scenariu devenit clasic, daca nu tot atunci parti din el sigur. Radem, radem dar de fapt e de plans…”
Am iesit din aeroport si ne-am dus sa ne ridicam masina din parcarea unde o lasasem. Din pacate, in ziua plecarii nu am mai gasit nici-un loc liber in parcarile aeroportului pe termen lung, asa ca am fost nevoiti sa o lasam intr-un privata, aflata la cateva sute de metri distanta de Terminal. Nu mare ne-a fost surpriza cand am observat ca acolo nu era nici tipenie de om, iar masina noastra se afla dincolo de o poarta electrica, in curtea unei vile. Sotul meu a reusit sa gaseasca o alee ocolitoare si sa-si recupereze masina, intreaga si nevatamata. 🙂
Am plecat in tromba, bucurandu-ne ca am ajuns in tara si ca este atata liniste in jur. Calatoria noastra de la Napoli spre casa, plina de peripetii cap-coada, nu cred ca o vom putea uita asa de usor… 😛
Abia astept insa sa va povestesc despre cum a fost plimbarea pe Coasta Amalfitana cu masina inchiriata!
So…stay tuned! 😉
25 Comentarii
Peripetiile sunt inerente uneori, bine ca ati ajuns cu bine, desi te agita rau o situatia ca aceasta. Mai sunt si zile din acestea, dar da, avem nevoie de mai multe cunostinte despre ce inseamna un zbor si cum sa ne comportam in avion. De fapt cum sa ne comportam, in general. Eu de fiecare data cand cineva urla sau vorbeste prea tare atentionez, calm, ca nu ma intereseaza conversatia. Cand vom invata si noi sa ne controlam volumul, nu stiu. Si te contrazic cu low-costul de romani. Si cu avioane de linie am intalnit niste specimene… Educatia nu tine de cati bani avem, ci fix de cei 7 ani de acasa, sunt si oameni nevoiasi care pot fi dati model de bun simt si conduita altora mai cu pretentii.
In rest, am zburat cu Wizz la Napoli si chiar iarna, nu au fost probleme. Totodata, am avut de curand cu Lufthansa o mare intarziere, pentru ca niste pasageri nu s-au mai prezentat la zbor si a durat mult de tot, aproape o ora sa le fie identificate bagajele de la cala si scoase din avion. Asta pe langa o alta intarziere, de la inceput, pentru a astepta personalul. Cursa din Amsterdam. Dar liniste si pace.
Uite ca eu nu am avut curajul sa-i zic ceva „doamnei” cu pricina… De fapt nici nu as fi putut sa fac asta, pentru ca NU as fi stiu pe cine sa atentionez mai intai si mai intai!!! 😀
Sunt absolut convinsa ca astfel de personaje intalnim peste tot din pacate (vorba Irei), dar ce sa facem???
Dupa cum ti-am mai spus, iubesc Wizzul! Am fost de 4 ori cu ei in Italia si chiar nu au fost probleme. Ceea ce s-a intamplat duminica dupa-amiaza nu a avut nici-o legatura cu profesionalismul lor!
Mda, chiar nu stii daca e de ras sau de plans..astia suntem, din pacate 🙁
…iar ceea ce este mai trist e faptul ca nici nu avem parghiile sau puterea de a schimba ceva in tara asta, decat prin propriul exemplu, total nesemnificativ in astfel de situatii! 🙁
nici completari : avioanele nu merg in marsarier ( nu au ceasta functie) sunt impinse , sunt multe persoane needucate asta este clar dar sa stii ca la alte companii aeriene care nu sunt lowcost schimbatul locului dupa decolare spre un loc mai bun sau unde doresti este permisa( prin permisa chiar sugerata deoarece se intampla din ignoranta rautatea zii cum vrei celei/celui de la ghiseul de check in sa iti dea locuri separate desi te intreaba daca vrei impreuna :)) mi s-a intampla de cateva ori bune ) atata timp cand la aterizare iti reocupi locul tau si da am vazut multi straini schimband-si locul si fiecare padure are uscaciunile ei …sa vezi ce frumos e cand ai parte de show interminabil in alta limba …sau sa nu uitam de minunata si muzicala limba italia :)))
Buna Diana! Iti dai seama ca stiam de falsul „marsarier” (de aceea am si „sucit” expresia astfel incat sa inteleaga tot omu’ 😛 )… Din pacate, in graba mea am uitat ghilimelele, lucru pe care l-am remediat acum, imediat ce am ajuns in fata unui calculator.
As fi absurda sa zic ca sunt impotriva ocuparii (sau schimburilor) locurilor libere din avion! Dar mi se pare normal sa ceri permisiunea sa faci asta. Asa cum nu sunt de acord cu imprastierea locurilor pentru o familie prin toata aaeronava 🙁 !!! Dar sa stai ca o pasare de prada si cum pleca avionul de pe loc sa furi locul mai bun/ mai spatios din acesta, doar ca sa arati ce smecher esti tu si ca i-ai fraierit pe ceilalti, nu mi se pare chiar ok! Zic si eu, nu dau cu parul… 🙂
Din pacate ceea ce spuneti dumeavoastra nu este adevarat, avioanele au functia de ‘marsarier’ in sensul in care au mecanismele necesare pentru a merge inapoi, respectiv toate avioanele cu reactie sunt dotate cu reversor de tractiune (thrust reverser) care permite avionului la sol sa mearga cu spatele (aceasta nefiind functia principala). Un film aici de exemplu : https://youtu.be/PiRkA0xr96Y
Din pacate utilizarea reversorului de tractiune presupune nesiguranta, consum excesiv de combustibil si zgomot mare. Din acest motiv este mult mai logic sa folosesti masini la sol pentru tractarea avioanelor.
Eugen, am vazut de multe ori avioane tractate, dar niciodata nu mi-am pus intrebarea daca au functia de „marsarier” sau nu. Mi-a fost mai usor sa cred ca nu o au!
Am vizionat si filmuletul… Am mai invatat ceva astazi!!! 😉
Merci frumos!
Sunteti rasista, aveti o problema cu moldovenii?
Ce va mai place sa va plangeti si sa faceti rating pe asta.
Stimata doamna/domnisoara,
Imi pare nespus de rau ca ati inteles total eronat mesajul pe care mi-am dorit sa il transmit prin acest articol! Faptul ca in text apar doar doua pasaje scrise (oarecum) in dulcele grai moldovenesc, nu inseamna ca sunt rasista! Tot ceea ce am intentionat sa fac a fost sa redau autenticitatea momentului, ceea ce observ ca am si reusit, daca v-a „deranjat” atat de tare…
Am prietene moldovence extraordinare, calatoresc cu mare drag in Moldova si am un respect deosebit pentru toate marile personalitati pe care ni le-a dat acest colt de tara… Eu vorbesc cu „dumneavoastra” inclusiv cu femeia de serviciu, indiferent de etnie sau varsta. Asa ca departe de mine gandul de a fi rasista!!!
Problema pe care o am este cu cei certati cu bunul simt, cu cei care cauta cu orice chip sa atraga atentia, sa faca circ fara a avea nici cea mai mica dreptate sau care lase o mizerie de nedescris in urma lor. Daca dvs ati fi povestit pe undeva ca vi s-ar fi intamplat acelasi lucru, dar cu „personaje” din Bucuresti, credeti ca v-as fi acuzat de rasism??? Va spun eu ca NU!!! Eu imi voi mentine intotdeauna verticalitatea, condamnand faptele reprobabile si povestind despre lucrurile care mi se intampla, indiferent daca va fi vorba despre regateni, ardeleni, moldoveni, tigani sau cetateni din alte tari. Pentru ca asa sunt eu!!! Nu imi e frica sa spun lucrurilor pe nume1
La faza cu „ratingul” chiar ca m-ati „pierdut”… 😀
Daca ati fi avut curiozitatea sa rasfoiti un pic blogul, ati fi observat ca nu contine absolut nici-o reclama sau vreo alta modalitate in urma careia sa obtin vreun venit. Nici macar pentru pagina de Facebook nu am apelat la reclama platita! Nu ma intereseaza faima si nici nu concurez cu blogurile de succes. Este doar o pasiune pe care o impartasesc cu prietenii, cu cei apropiati si mai ales cu cei care isi doresc sa ajunga in anumite destinatii si au nevoie de informatii. Ratingul e pentru altii, NU pentru mine!!!
O zi frumoasa si calatorii fara peripetii va doresc! 🙂
Si uite de aceea prefer sa dau un ban in plus si sa merg cu companii de linie. O singura data am mers cu WizzAir si am ramas total scarbit de unii pasageri. Ca sa nu mai vorbesc si de faptul ca Wizz sunt cei mai zgarciti in materie de spatiu intre scaune, iar la inaltimea mea, zborul de 2 ore si jumatate a fost un chin.
Legat de spatiul dintre scaune… asta asa este! Ma uitam cum mai toate aveau partea (de plastic) din spatele spatarului sparta. Poate ca aici ar mai trebui facute imbunatatiri! 😉
Alinuta,
Mult timp am trait si eu cu neplacuta senzatie ca noi romanii suntem unici la capitolul buna crestere. Nimic mai fals. Un zbor de 10 ore cu chinezi la bord, care produc cele mai oribile sunete, vorbesc tare, nu folosesc castile cand se uita la filme pe tableta sau laptop, nepoliticosi, lasa in urma lor totul cu susul in jos ca dupa o tornada, este mult mai ‘intens’ decat un zbor cu ‘rata’ de Italia. Si acesta este doar un mic exemplu din Asia indepartata. Dar iti garantez ca un zbor cu britanici muncitori din zona Liverpool este si mai dezastros.
Sunt convins ca cei ‘7 ani de acasa’ nu au ‘nationalitate’ …
Sa nu mai vorbesc de parintii cu copii mici si foarte mici … Pot scrie o carte despre asta !
Sau despre pasagerii care se imbata … Sau despre pasagerii care nu au invatat ca sistemul cu circuit inchis de divertismet are o telecomanda si nu este nevoie sa apesi cu cruzime pe ecranul tactil din spatele scanului unde tu incerci sa dormi.
Nici despre picioarele eliberate de stransoare sosetei care din senin apar pe cotiera ta de undeva din spate nu ar fi rau sa vorbim.
ETC…
Doamne, Eugen, ce povestesti tu aici…. 😀 😛 😀 😛
Clar nu cred c-o sa indraznesc vreodata sa ies din „zona de confort” a Europei!
M-ai facut sa zambesc, desi este mai mult de-a „rasu’-plansu'”…
Eu totusi astept „cartea aceea”… sau macar un articol pe tema asta!!! 😉
Eugen, ai prins povestea mea, de acum vreo 8 ani, cu „destul” babei care a aparut subtil pe cotiera mea ? Am ramas cu sechele, am poza cu „cartoful” si acum….zbor Lufthansa. De pe Romanian Spotters…sau cu olandezul zburator, era zdrente de la atata tarie si striga ciclic: „we’re going down….very fast” !!!
Cate sunt de povestit….
Vedeti de ce e musai sa strangeti toate povestirile astea ale voastre intr-un singur loc, numai al vostru??? Sunt prea savuroase ca sa se piarda in „negura” timpurilor… :))))))))
Stai liniştită. Nu eşti singură. Eu am paţit cam la fel cu Wizz-ul din Lisabona spre Bucureşti. Mă rog, mai puţin faza cu punjilii :))
Pai daca venind pana si din Portugalia are loc cam acelasi „film”, atunci clar nu ar mai trebui sa ma mire nimic la capitolul asta!!! 😀
De asta nu merg io cu avionul, nu că mi-ar fi teamă sau alte chestii …
Am vrut sa cred ca a fost doar o situatie izolata…
Din pacate insa, nenumaratele marturisiri care au urmat articolului, inclusiv din partea unei cunostinte care in aceeasi seara/noapte, s-a intors de la Alghero cu aceeasi aeronava cu care calatorisem si noi, m-au facut sa inteleg ca este o situatie generalizata si ca as fi naiva sa cred ca a fost doar exceptia care confirma regula. 🙂
Exista multe „mituri” legate de zborul cu avionul: ca romanii sunt cei mai galagiosi, ca sunt neciopliti, ca aplauda la aterizare, ca au papornite, ca isi cumpara „beutura” la bord ca sa se dea mari, etc. Si eu am crezut ca aceste mituri sunt adevarate. Toate mi-au fost confirmate, pe low-cost-uri dar si pe cursele de linie cu plecare/sosire din/in Romania. Cu timpul insa, trecand pe alte continente sau in interiorul Europei ( pe curse care nu aveau plecarea/destinatia din/spre Romania ), am ajuns la aceeasi concluzie ca si EugenM: suntem mici copii !!! Ce exemplare am vazut, in avioane in care eram oricum singurii romani, m-au umplut de mandrie ca sunt roman. Ce tras la masea, ce vorbit tare, ce plozi electrici si parinti supernesimtiti, ce aplauze la aterizare, ce papornite. ce mirosuri…!!! Suntem chiar ok. Trebuie sa recunosc, totusi, zborurile low-cost, cu legatura Romania, au un farmec aparte :-). Am incetat de mult sa ma mai minunez, dar am trecut si eu prin aceasta faza, as minti daca as spune altceva.
Regula este ca pasagerul sa stea, cel putin la decolare, strict pe locul desemnat la imbarcare, sunt mai multe motive, nu intru in detalii. Dupa stingerea semnalului luminos de „legati centurile”, cu acordul FA, poti sa schimbi locul in aeronava, daca exista posibilitatea, pastrand clasa in general. Si o DA, este una din miscarile mele preferate, atunci cand avionul nu este full, sa ma mut pe doua sau trei locuri, pentru somn. O sa apreciezi acest lucru cand vei zbura de la 7h in sus. Anul asta am prins de 2x cate 3 locuri si am putut sa dorm cateva ore pe zboruri de 8h45, respectiv 11h15.
Zboruri sigure tuturor !! Restul nu conteaza….
Cu siguranta, experienta mea in „de-ale zborurilor” este foarte modesta si nu stiu cum as reactiona in astfel de situatii… 😀
Asa cum am mai afirmat si cu alte ocazii, inca nu am „curajul” sa ies din zona de „confort” a Europei (stiu ca tu abia astepti sa ma „auzi” dupa prima mea „exotica” 😛 ). Inca nu mi-a trecut fobia si pt mine fiecare minut sau ora de zbor sunt un adevarat chin.
Urarea este general valabila… Multumesc mult de tot, eu nu-mi doresc nimic mai mult de la un zbor!!!
Pingback: Holidays Fico D’India – un mic colt de rai pe Coasta Amalfitana - Jurnalul Alinutei
Pingback: Cu copiii in vacanta la Valencia - Jurnalul Alinutei
Pingback: Cu masina inchiriata pe Coasta Amalfitana - Jurnalul Alinutei