In conditii normale de drum si respectand restrictiile de viteza…DA, se poate ajunge de la Bucuresti la Viena chiar in mai putin de 12h!!! 😛

Ce veste buna pentru amatorii de city-break-uri, carora le e teama de zborul cu avionul!

In urma cu exact o saptamana ne pregateam pentru plecarea noastra cu copiii in vacanta la schi in Austria. Era a doua oara cand faceam lucrul acesta, doar ca de data asta singuri, fara a mai fi insotiti de prieteni care sa cunoasca drumul pana in detaliu.

Vacanta la schi in Austria
Vacanta la schi in Austria

Traseul il stiam, deci nu asta a fost problema…
Ceea ce a constituit un handicap pentru noi a fost faptul ca, de mai bine de 4-5 zile eram victimele unei viroze atipice, foarte urate, care se manifesta prin frisoane, puseuri de febra, dureri de gat si tuse puternica. Am fost nevoiti sa plecam la drum extrem de obositi, dupa cateva nopti nedormite, epuizati de atatea crize de tuse si cu riscul de a face oricand febra, chiar daca ne aflam sub schema clasica de administrat antitermice si antibiotic.

Dupa cateva ore de zvarcoliri in pat, am hotarat ca stateam degeaba acolo, pentru ca oricum nu aveam cum sa ne odihnim in conditiile acelea, asa ca am plecat la drum vineri (30.01.2015), in jurul orei 03:05. In cele ce urmeaza, am sa va fac o prezentare un pic mai tehnica a traseului adaugand, acolo unde va fi nevoie, detalii, ponturi si recomandari.

Traseu Bucuresti – Viena:

03:29 Iesirea din Bucuresti (Podul Militari, de peste soseaua de centura) – 04:13 Pitesti Sud = 98 km
04:13 Pitesti Sud – 04:20 Iesirea de pe Autostrada A1 = 12 km
04:20 Iesirea de pe Autostrada A1 – 05:08 Rm. Valcea = 54 km
05:08 Rm. Valcea (MCV in Talmaciu)- 06:28 Rondul cu benzinarii de dinainte de intrare pe Autostrada A1 (Sibiu-Deva) = 89 km
Pauza la Benzinaria Mol = 17 min
06:45 Intrare pe Autostrada A1 (Sibiu-Deva) – 07:52 Iesire de pe Autostrada A1 (Sibiu-Deva) = 139 km

Vazandu-mi sotul ca se simte extrem de rau, am hotarat ca trebuie sa trec la volan, eu simtindu-ma cat de cat ok, dupa ce am atipit cateva minute cat timp eram pe A1.

07:52 Iesire de pe Autostrada A1 Sibiu-Deva (radar in Paulis) – 09:55 Intrare in Arad = 148 km

In Arad, am facut greseala sa nu urmez recomandarile GPS-ul, ci indicatoarele catre vama, care insa ma scoteau din oras pe la iesirea spre Oradea. Cand am ajuns pe varianta Aradului si am dat de o coada imensa de tiruri, am facut imediat stanga-imprejur, intorcandu-ma la locul unde se bifurca drumul.

Ca sa nu pierdeti si voi ca mine, cel putin 15 min, alegand incorect traseul, tineti minte urmatorul lucru: cand ajungeti in centrul Aradului, faceti dreapta la semafor si nu urmati indicatoarele catre vama, ci faceti stanga, pe langa benzinaria Petrom, INAINTE de a traversa podul dincolo de care e iesirea din oras spre Oradea. Apoi lucrurile vor fi ok!!! 😀

09:55 Intrare in Arad – 10:25 Iesirea din Arad = 20 km
10:25 Iesirea din Arad – 10:58 Vama Nadlac = 42 km (aici, sa zicem, ca am mai recuperat din timpul irosit ratacind prin Arad 😛 )
Pauza la Benzinaria OMV = 17 min
Dupa un minut am ajuns in vama unde, in ciuda aglomeratiei, am avut noroc cu un vames roman, care il tot zorea pe mai tanarul lui coleg ungur: „Haide, Tibi, face repede!!!” 😀 😛
In 9 minute eram in Ungaria!

11:25 Iesirea din Vama romano-ungara – 11:41 Mako = 21 km
11:41 Mako – 11:47 Intrarea pe Autostrada M43 (E68) = 8 km
11:47 Intrarea pe Autostrada M43 (E68) – 11:58 Szeged = 23 km
12:04 Iesirea de pe Autostrada M43 pe M5 (E75), catre Budapesta
11:58 Szeged – 13:10 Iesirea de pe Autostrada M5 pe M1, spre Gyor = 150 km
13:10 Iesirea de pe Autostrada M5 pe M1, spre Gyor – 13:29 varianta de tranzit Budapesta (drum in lucru) = 31 km

Dupa ce am trecut de Budapesta, conditiile meteo au inceput sa se inrautateasca
Ploaia mocaneasca a devenit o ploaie torentiala, pentru ca mai apoi sa se transforme totul intr-o ninsoare in toata regula!

Autostrada M1 (Ungaria)
Autostrada M1 (Ungaria)

Mai aveam de parcurs aproximativ 150 km pana in Viena, care parca nu se mai terminau si care mi s-au parut cei mai lungi din viata mea!!! Sotul meu trecuse la volan din nou si avea febra, noi inaintam cu greu, cu utilajele de dezapezire in fata masinii noastre. Cand prindeam 40km/h era sarbatoare.
Asta a insemnat cel putin 3/4h de intarziere, din pacate… 🙁

13:29 varianta de tranzit Budapesta (drum in lucru) – 15:10 Benzinaria Mol (cu 9km inainte de granita cu Austria) = 150 km
Pauza Benzinarie Mol = 20 min (incluzand alimentarea cu combustibil si plata Taxei de drum pentru Austria)

In apropierea granitei austro-ungare
In apropierea granitei austro-ungare

15:30 Benzinaria Mol (cu 9km inainte de granita cu Austria) – 15:39 Granita austro-ungara = 9 km
15:39 Granita austro-ungara (intrare pe Autostrada A1) – 16:23 Intrare in Viena = 68 km
16:23 Intrare in Viena – 16:29 Parcare in fata hotelului Novotel din centrul Vienei = 4 km (15:29 ora locala)

Facand un scurt rezumat al Traseului Bucuresti – Viena, obtinem urmatoarele date:

1) Lungime traseu Bucuresti – Viena = 1066 km (incluzand si ratacirea din Arad ~10-11km);
2) Sofat efectiv = aprox. 11h
3) Pauze = 1h03min
4) Intarzieri = 15 min ratacind prin Arad + minim 45 min din cauza conditiilor meteo din Ungaria/Austria = aprox. 1h

Ca precizari suplimentare, este bine de stiut faptul ca Taxa de drum pentru Ungaria o puteti plati la orice Benzinarie Mol din tara (47,3 lei/10 zile), iar pe cea pentru Austria, ori la ultima Benzinarie Mol din Ungaria, ori la prima Benzinarie SHELL din Austria (in valoare de 8,5 eur/10 zile).

In rest…DRUMURI BUNE sa aveti!!! 😀

L.E. Din data de 27.01.2016 aveti si Traseul Bucuresti – Viena – Kaprun si retur (update ianuarie 2016), iar din 01.02.2016, cateva Sfaturi de calatorie pe autostrazile din Austria! Spor la documentari!!!