Ramasesem datoare cu detaliile legate de tavernele pe care le-am frecventat in Skopelos si despre cele mai cunoscute mancaruri traditionale din insula… 😛

Dupa ce v-am povestit despre cum am ajuns in Sporade, o posibila varianta de cazare acolo, despre cea mai frumoasa zi din insula si cateva plaje mai importante, nu-mi mai ramane acum decat sa abordez partea mult asteptata de toata lumea si anume cea legata de specialitatile gastronomice cu care ne-am delectat in insula si tavernele frecventate acolo. 😉

1. Taverna O Thomas – Limnonari Beach

Prima experienta culinara din Skopelos a fost singura care nu s-a ridicat la nivelul cu care noi eram obisnuiti in Grecia. E adevarat, la inceputul sejurului nostru am avut tendinta (pe care nu vi-o recomand!!!) de a tot face comparatii cu tavernele noastre preferate din Thassos, dupa care am inceput sa ne relaxam si sa ne obisnuim cu noile mancaruri, ba mai mult, sa facem adevarate pasiuni pentru unele dintre ele… 😛

Taverna O Thomas - Limnonari Beach
Taverna O Thomas – Limnonari Beach

Taverna pe care am ales-o pentru prima noastra masa de pranz din insula Skopelos a fost O Thomas, situata in spatele plajei Limnonari Beach. Nu aveam decat doua variante in zona:  aceasta si Taverna Limnonari (despre care am aflat abia ulterior ca era cea recomandata). Am ales-o pe prima doar doar din cauza faptului ca avea in meniu calamari proaspeti si nu congelati, amplasamentul celor doua si oaza de vegetatie in care se scaldau fiind de vis!

Boungainvillea - Taverna O Thomas
Boungainvillea – Taverna O Thomas

Din pacate, Taverna O Thomas a fost singura noastra dezamagire din tot concediul din Grecia: nu aveau nici jumatate din meniul afisat, portiile erau mici si nici nu excelau la gust, iar cireasa de pe tort a fost desertul din partea casei, pepene cald, trecut din copt! 😀

Am facut haz de necaz si am trecut peste „incident”, fara sa mai fac vreo fotografie, pentru ca nici nu aveam la ce. M-am rezumat la instantanee de pe terasa si imprejurimi, care ne-au bucurat sufletul.

View de pe terasa Tavernei O Thomas

2. Taverna Nostos – Skopelos Town

Dupa esecul de la O Thomas, seara in Skopelos Town, am tot cautat Taverna Platanos, despre care auzisem numai lucruri frumoase. Din pacate, nu am reusit sa gasim platanul emblematic, asa ca am cautat o taverna mai aglomerata, care avea si rotisor. Asa am ajuns la Taverna Nostos, care a reprezentat o adevarata revelatie pentru noi!

Taverna Nostos din Skopelos Town

In primul rand ne-a placut ca ne oferea un meniu foarte variat, cu preparate la preturi ok! Am fost incantati de atmosfera placuta din incinta ei si de acordurile muzicii traditionale grecesti. Ne-am nimerit acolo in perioada Campionatului Mondial de Fotbal (2014), asa ca barbatii au fost foarte incantati sa-si urmareasca meciurile preferate pe LCD-urile suspendate pe terasa tavernei.
Mancarea a fost de nota 10+, ca dovada ca am mai trecut si a doua oara pe acolo si am comandat din nou acelasi fel de mancare: OCTOPUS STIFADO WITH ONION AND PLUMS! Nu vreti sa stiti ce gust fenomenal are!!!! 😛

Octopus Stifado

Skopelosul e mare producator de prune, asa ca localnicii fac niste mancaruri exceptionale cu acestea.
Nu e de ocolit nici iaurtul grecesc cu topping de dulceata de prune, iar de SKOPELOS PIE ne-am indragostit pentru totdeauna!
Va mai pot recomanda cu mare caldura si preparatele lor din carne de vita… Am reusit si eu (in sfarsit!) sa ma satur in Sporade de mancat „o vita buna” (VEEL STIFADO, cu sos de rosii, ceapa mica si ienibahar… e delicios!).

Preparate de la Taverna Nostos

Dupa o masa copioasa nimic nu era mai bun decat o inghetata aromata, de la tonetele insirate pe faleza orasului.

Poftiti la inghetata!!!

3. Taverna Stafylos – Stafylos Beach

In curtea Tavernei Stafylos ne-am parcat masina atunci cand am mers la Stafylos Beach. Studiind un pic meniul, ne-a placut foarte mult ce am vazut acolo, asa ca am hotarat sa o alegem pentru masa de pranz.

Terasa Tavernei Stafylos

Am fi avut pofta de o supa de peste, dar nu preparau asa ceva. Cu toate astea, acesta a fost o surpriza extrem de placuta, fiind unul dintre cele mai bune locuri in care am mancat in insula!

Rasfat culinar la Taverna Stafylos

Daca as pune la socoteala si amplasamentul deosebit al locatiei, cred ca s-ar putea „bate” cu Taverna Nostos din Skopelos Town pentru ocuparea locului 1 in topului personal al tavernelor frecventate de noi in Skopelos!

4. Taverna Manolis – Sat Elios

La Taverna Manolis din localitatea Elios am ajuns in urma unei recomandari.

Taverna Manolis

Ghinionul nostru a fost ca inaintea noastra sa ajunga acolo o gasca de vreo 20 de nordici, care au ocupat o masa si au fost foarte nehotarati ce sa comande. In consecinta, totul a decurs extrem de greu, de la preluarea comenzilor si pana la onorarea lor.
Amplasamentul locatiei si impresionantul apus de soare la care am fost martori au facut ca asteptarea noastra sa fie nu numai usoara, dar si extrem de placuta!

Imprejurimi - Taverna Manolis
Imprejurimi – Taverna Manolis

Nu am comandat preparate complicate, ci din cele care ne plac de obicei: lamb chops, veel stifado, fructe de mare, garlic dip si salata greceasca.

Preparate delicioase de la Taverna Manolis

Desertul din partea casei a fost pe cat de simplu, pe atat de delicios: iaurt cu dulceata de portocale (cred)!
Eu am mancat si portia fetelor, abia asteptand sa faca mofturi si sa o refuze, ca sa o pot „articula” eu! 😛

Iaurt  grecesc cu dulceata
Iaurt grecesc cu dulceata

Dulceata ne-a placut atat de mult,  incat am cautat-o apoi in toata insula, negasind pe nicaieri (decat din coaja de portocale).  Atunci am inceput sa avem dubii: nu cumva era vorba despre vestita lor dulceata de prune albe, iar noi nici nu ne-am dat seama? De curiozitate, am cumparat un astfel de borcan, pentru a ma edifica, iar banuiala mea a devenit certitudine! 😉

Taverna Manolis, dupa lasarea serii

Pe innoptat am lasat taverna in urma, descoperind o cofetarie/patiserie/brutarie cat toate zilele chiar in mijlocul satului Elios de unde, ulterior, ne-am aprovizionat in fiecare dimineata cu diverse specialitati!

5. Agnontas Fish Tavern – Agnontas Beach

Agnontas Fish Tavern este cea care administreaza plaja cu acelasi nume. Aceasta nu percepe taxe de inchiriere sezlonguri (umbrelute/scaune/masute), trebuind doar sa faci o consumatie minima de la bar.

Taverna Agnontas

Dupa ce i-am consultat meniul, am hotarat cu totii ca tot la aceeasi taverna sa mancam si pranzul.
Am fost norocosi si de data asta, ambianta fiind deosebit de placuta si de…”greceasca” , servirea foarte rapida, iar preparatele extrem de gustoase.

Supa de peste si friptura la Taverna Agnontas

6. International Cafe Skopelos – Skopelos Town

Intr-una din serile noastre din Skopelos Town, cand s-a facut ora de incepere a meciului Germania-Franta, din sferturile Campionatului Mondial de Fotbal 2014, ne-am retras pe terasa International Cafe Skopelos, pentru o cina „frugala”.

Terasa International Cafe Skopelos

Baietii si-au comandat cate o bere si Skopelos Pie, iar noi si copiii cate un sandwich si un milkshake.
A fost o modalitate placuta de a ne lua „La revedere!” de la acest mic orasel grecesc care ne intrase la suflet. 🙂

Sandwichuri si bauturi la International Cafe Skopelos

7. Taverna Flisvos – Loutraki Beach

Intr-o ambianta specific marinareasca si in zgomot de valuri spargandu-se la tarm, am avut parte de o dupa-amiaza extrem de placuta la Taverna Flisvos din Loutraki! Ne pregateam sa plecam cu feribotul spre Skiathos, alimentasem masinile cu combustibil in Glossa, acolo rugand pe cineva sa ne recomande o taverna buna in port.

Taverna Flisvos din Portul Loutraki

La Taverna Flisvos am avut parte de un pranz foarte placut si plin de delicatese grecesti. Specialitatea zilei a fost miel la cuptor (kleftiko), care a fost de milioane (chiar daca fotografia poate ca nu va spune mare lucru).

Delicatesele de la Taverna Flisvos

La sfarsitul mesei am primit inghetata din partea casei, care a fost binevenita, avand in vedere arsita dogoritoare de la acea ora. Peste cateva minute, am plecat din Insula Skopelos, lasand in urma noastra niste locuri care ne-au intrat in suflet si pe care ne-am dori oricand sa le revedem!